پالایشگاه تهران آتش گرفت
سرپرست اورژانس کشور با اشاره به آتش‌سوزی در مخزن سوخت پالایشگاه شهید تندگویان در تهران، از آماده‌باش بیمارستان‌های هفت تیر و شهید مطهری و همچنین عوامل اورژانس تهران به منظور ارائه خدمات احتمالی خبر داد.

آتش در پالایشگاه تهران

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به آتش‌سوزی در مخزن سوخت پالایشگاه شهید تندگویان در تهران، از آماده‌باش بیمارستان‌های هفت تیر و شهید مطهری و همچنین عوامل اورژانس تهران به منظور ارائه خدمات احتمالی خبر داد.دکتر پیرحسین کولیوند با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر نیروهای آتش‌نشانی در حال سرد نگه‌داشتن مخزن هستند تا آتش از این منبع به سمت منبع بزرگ مجاور نرود. وزش باد طوری است که آتش به سمت منبع بزرگ حرکت نمی‌کند. تنها خطر موجود، خوابیدن این مخزن و آتش گرفتن مخزن مجاور است که اقدامات لازم در این زمینه از سوی عوامل آتش‌نشانی در حال انجام است.

وی افزود: پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و سه پیکاپ در محل مستقر هستند. همچنین بیمارستان‌های هفت‌تیر و بیمارستان سوختگی تهران در حالت آماده‌باش قرار دارند.

کولیوند ادامه داد: به روستاهای پایین‌دست که در مسیر باد قرار دارند نیز اطلاع دادیم که در صورت تنگی نفس یا بروز هرگونه مشکلی به عوامل اورژانس مراجعه کنند. آمبولانس‌ها نیز به صورت سیار در این مناطق گشت می‌زنند تا اگر موردی مشاهده شد سریعاً خدمات درمانی لازم را ارائه دهند.

این حادثه خوشبختانه تاکنون تلفات جانی و مصدومی نداشته و آتش‌سوزی تقریبا مهار شده است، با این حال نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس تا پایان عملیات اطفاء و اطمینان کامل از رفع خطرات احتمالی در محل حضور خواهند داشت.این مخزنِ سوخت بر اثر برخورد صاعقه سوراخ شد و به دنبال ذوب شدن بدنه آن، سوخت داخل مخزن در محوطه پخش شد.

 

جزئیات حریق شبانه در پالایشگاه تهران

 سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران جزئیات حریق شبانه در یکی از مخازن نفتی پالایشگاه تهران را تشریح کرد.

سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: در ساعت 19 ‌دقیقه بامداد امروز (یکشنبه) وقوع حادثه در یکی از مخازن نفتی پالایشگاه تهران به اتش نشانی تهران اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی 9 ایستگاه آتش نشانی را به همراه بیش از 45 دستگاه خودرو شامل خودروی عملیاتی، تانکر آب، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، خودروی فوماتیک، گروه هذمت، لودر و جرثقیل را به محل حادثه اعزام کرد.

ملکی با بیان این که عوامل آتش نشانی باقرشهر و عوامل آتش نشانی شرکت نفت در محل حضور داشتند، گفت‌: پس از حضور آتش نشانان مشاهده شد که یکی از مخازن حاوی نفت خام که حدود 500 هزار لیتر گنجایش داشت، دچار حریق و کاملا شعله ور شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اشاره به این که شعله‌های آتش در حال‌ سرایت به مخزن مجاور که مملو از مایعات و مواد نفتی قابل اشتعال بود، خاطر نشان کرد: این مخزن مملو از مایعات نفتی و قابل اشتعال بود که خوشبختانه با اقدام آتش نشانان از سرایت حریق به این مخزن جلوگیری شد.

ملکی در ادامه ‌اضافه کرد: مخزن 500 هزار لیتری در حالی شعله ور بود که در پی شدت حریق کمی فرمش تغییر کرده بود و شعله‌های آتش تا شعاع چند کیلومتری نیز قابل مشاهده بود.

وی با اشاره به شدت بالای حرارت در این مخزن، اظهار کرد: آتش نشانان تا ساعات 4:15 صبح امروز در حال اطفای حریق در این مخزن بوده و خوشبختانه موفق به اطفای آن شدند و پس از ایمن سازی در ساعت 5:30 به عملیات خود خاتمه دادند. به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بیش از 120 آتش نشان در این عملیات حضور داشتند. وی اعلام علت قطعی  بروز این حادثه را به پیگیری‌ها و تحقیقات کارشناسان بعدی موکول کرد.



1147898_156.jpg

1147899_190.jpg

1147897_574.jpg

1147896_483.jpg

1147895_268.jpg

 

 

منبع:: خبرگزاری ایسنا