آخرین وضعیت اهواز پس از وقوع گرد و غبار
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از شست و شوی معابر شهری اهواز پس از پدیده گرد و غبار از صبح امروز(10 بهمن ماه) خبر داد.

 پدیده گرد و غبار در اهواز

هاشم بالدی اظهار کرد: جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در استانداری خوزستان برگزار و شست و شوی معابر شهری در دستور کار شهرداری قرار گرفت تا از امروز نظافت و پاکسازی خیابان ها از گرد و غبار آغاز شود. وی ادامه داد: البته شهرداری شست و شوی معابر و خیابان های سطح شهر اهواز را پیش از این آغاز کرده بود که به علت قطع برق در ساعات اولیه صبح روز گذشته و ایجاد شرایط اضطراری، ماشین آلات شهرداری جهت شست و شوی شبکه های توزیع برق در اختیار دستگاه های مربوطه قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان مقرر شد تا امکانات و تجهیزات آب و برق اضطراری مورد نیاز اداره‌ها و مدارس به وزارتخانه‌ها منعکس تا در جلسه هیات دولت توسط وزرای مربوطه مطرح شود.

بالدی ادامه داد: در جلسه امروز، پیگیری هماهنگی های لازم جهت مجهز شدن مدارس و اداره‌ها به امکانات آب و برق اضطراری در دستور کار قرار گرفت تا مجددا در شرایط مشابه وضعیت دو روز گذشته را تجربه نکنیم؛ در این شرایط به علت نبود امکانات، شهر به تعطیلی کشانده شد.

وی عنوان کرد: پیرو تصمیم ستاد مدیریت بحران خوزستان فردا مدارس اهواز، کارون و باوی در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح جهت پاکسازی مدارس از گرد و غبار تعطیل هستند. ادارات و همچنین مدارس نوبت عصر امروز دایر خواهند بود.

 

رفع مشکل قطعی آب بیش از 50 درصد شهر اهواز

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از مردم استان بابت مشکلاتی که به دنبال وقوع پدیده گرد وخاک ایجاد و موجب آزار آن‌ها شد، صمیمانه عذرخواهی می کنیم.علی حسین حسین زاده در گفت‌وگوی تلفنی با اخبار شبانگاهی ساعت 21 در خصوص آخرین وضعیت رفع قطعی آب و خطوط برق اهواز، اظهار کرد: از ساعات اولیه صبح 9 بهمن ماه) برق 35 پست برق که شامل 9 پست اصلی و 26پست فرعی بود قطع شد. از ساعت 16 این پست های برق با تعمیرات اساسی یک به یک وارد مدار شدند. خوشبختانه در حال حاضر در سطح استان با مشکل قطعی برق مواجه نیستیم.

وی افزود: متاسفانه به علت قطعی خطوط برق در صبح روز گذشته، آب منازل نیز که از طریق تصفیه خانه ها تامین می شد، قطع شد و مشکل را در شهر اهواز دوچندان کرد.معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: از ساعت 17 و پس از وصل شدن برق پست‌های اصلی برق، تصفیه خانه مجددا فعال و آب وارد شبکه توزیع در سطح شهر شد. با این وجود وصل مجدد آب در مناطق دور دست تر زمان می‌برد.

حسین زاده ادامه داد: در حال حاضر آب بیش از 50 تا 60 درصد شهر اهواز وصل شده است.

وی با اشاره به بهبود وضعیت هوا در شهرهایی که روز گذشته با هجوم طوفان گرد و خاک مواجه شده بودند، گفت: در حال حاضر از نظر وضعیت هوای این شهرها مشکل خاصی نداریم. غلظت روز گذشته پدیده گرد و خاک  بی سابقه بود و مشکلات فراوانی را ایجاد کرد.

 

منبع: ایسنا