چرا قالیباف از مردم عذرخواهی نکرد
نماینده مردم تهران از گزارش شهردار تهران درباره حادثه پلاسکو انتقاد کرد و گفت: اگر شهرداری تهران بودجه ندارد، پس چگونه این همه فرهنگسرا در سطح شهر می سازد.

قالیباف عذر خواهی نکرد و ...

سهیلا جلودارزاده با اتمام نشست علنی امروز مجلس که به ارائه گزارش حادثه پلاسکو از سوی وزیر کشور، شهردار تهران و روسای کمیسیون‌های مربوطه اختصاص داشت، باحضور در جمع خبرنگاران نسبت به نحوه ارائه گزارش قالیباف و اینکه از مردم تهران عذرخواهی نکرد، انتقاداتی را مطرح کرد.نماینده مردم تهران با اشاره به عدم تخصصی و بی کفایتی مدیر آتش نشانی پایتخت، گفت: سه سال پیش در آتش‌سوزی دیگری در همین خیابان جمهوری، دو زن درگذشتند و آتش نشانی گفت تجهیزات و نردبان نداشتند و در جریان پلاسکو نیز به دلیل همین ضعف تخصص، آنقدر آب به ساختمان بستند که پلاسکو فروریخت.

او گفت: هم اکنون آتش نشانان نیز از این رییس ناراحت هستند. رییس آتش نشانی بازنشسته ارتش است و هیچ تخصصی ندارد. چرا این مسائل در مجلس مطرح نشد؟

نماینده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس یادآور شد: اگر همان سه سال پیش به بی‌کفایتی مدیر آتش نشانی توجه می‌شد، امروز این وضع پیش نمی‌آمد. اینکه روی آتش آب بریزند هنر نیست. باید یک فرد متخصص و باتجربه مسئولیت آتش نشانی را برعهده بگیرد که بتواند نیروهای خود را تربیت کند

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینکه بودجه آتش نشانی برا خرید تجهیزات بی‌کیفیت هدر رفته، نکته‌ای است که مورد بی توجهی قرار گرفته است. اینکه تمام بودجه صرف نردبان‌ها و تجهیزاتی شود که در نهایت کار نمی‌کنند، بی‌فایده است.

او تاکید کرد: اگر شهرداری تهران بودجه ندارد، پس چگونه این همه فرهنگسرا در سطح شهر می سازد.

جلودارزاده در پایان تصریح کرد: هنگامی که برای بازدید به آتش نشانی‌ها می‌رویم می گویند مشکلی ندارند و این نشان می‌دهد که مشکل اصلی در مدیریت آتش نشانی و شهرداری است.

 

منبع: ایسنا