وقوع بهمن در دماوند؛ تاکنون سه نفر فوت کرده اند
سقوط بهمن در محدوده مبارک‌آباد آبعلی باعث مرگ 3 تن شد.

این بار فاجعه سقوط بهمن

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به وقوع بهمن در مبارک‌آباد دماوند گفت: تاکنون ۲ جسد از یک خودرو در زیر بهمن خارج شده است و سگ‌های زنده‌یاب و دستگاه‌های بیورادار را به منطقه حادثه‌دیده فرستاده‌ایم. سومین جسد از زیر برف خارج شدحسین کتابدار در ارتباط با وقوع بهمن در منطقه مبارک‌آباد دماوند اظهار داشت: شب گذشته بهمن این منطقه را دچار حادثه کرده که راهداری پس از تخلیه مسیر، متوجه خودروهای گرفتار در زیر بهمن شده است. وی افزود: تاکنون 2 جسد از یک خودروی گرفتار در زیر بهمن خارج شده و هلال احمر استان تهران، سگ‌های زنده‌یاب و دستگاه‌های بیورادار را به منطقه حادثه دیده فرستاده‌اند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به اینکه یک بالگرد نیز در حال اعزام به منطقه حادثه‌دیده است، گفت: به احتمال زیاد، تعداد دیگری از خودروها نیز زیر بهمن گرفتار هستند. کتابدار ادامه داد: 70 امدادگر در منطقه دماوند و فیروزکوه مستقر شده و اقدامات لازم را برای تغذیه، اسکان اضطراری و نجات جان در راه ماندگان انجام می‌دهند. 

وی اضافه کرد: نیروهای امدادی منتظر باز شدن مسیرها بوده تا اقدامات لازم را جهت کمک به حادثه‌دیدگان انجام دهند، البته پلیس از مردم درخواست کرده که در محورهای برفگیر تردد نکرده و مسیرهای خود را ادامه ندهند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران، گفت: شب گذشته تعداد زیادی در راه مانده در منطقه امامزاده هاشم توسط نیروهای امدادی هلال احمر در شرکت نفت آبعلی، مساجد و مدارس اطراف اسکان اضطراری یافتند و اقدامات لازم در محور دماوند ـ فیروزکوه و فیروزکوه ـ مازندران در حال انجام است.

 

8 نفر زیر آوار برف و بهمن فیروزکوه مانده اند

 تازه ترین گزارشها از جاده فیروزکوه که شب گذشته را در بحران و ترس سپری کرد حاکی است که حدود 4 خودرو زیر آوار بهمن مانده اند و احتمال می رود 8 نفر از مسافران هنوز زیر آوار برف گرفتار شده باشند. سومین جسد دقایقی پیش از زیر آوار برف بیرون آورده شد. تاکنون 945 خودرو از موج کولاک و برف نجات یافته اند و 5320 نفر به صورت اضطراری اسکان داده شده اند 

 

رئیس اداره راه پردیس  در میان کشته شدگان سقوط بهمن

محمدعلی طلوعی مقدم رئیس اداره راه پردیس و رودهن در حادثه سقوط بهمن بامداد امروز محور دماوند - تهران جان خود را از دست داد

 دراین حادثه 2 نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند، عملیات جستجوی نیروهای امدادی در محل سقوط بهمن همچنان ادادمه دارد

 

هویت یک جانباخته اعلام شد

 دیرکل بحران استان تهران آخرین وضعیت امدادرسانی طی ریزش بهمن در شرق این استان را تشریح کرد و از ادامه عملیات جست‌وجو در زیر برف‌ها خبر داد.

هادی رحمتی درباره وضعیت محورهای شمال شرق تهران اظهار کرد: در استان تهران نیز همچون حدود 20 استان دیگر بارش نزولات آسمانی را داشتیم که از بعدازظهر دیروز در محورهای شرقی و شمال شرقی تهران بخصوص فیروزکوه و هراز شاهد بروز کولاک بودیم.

وی با بیان اینکه محور هراز و فیروزکوه و حد فاصل رودهن تا دماوند روز گذشته مردم زمین‌گیر شدند، گفت: از همان دقایق نخست حادثه عوامل راهداری، پلیس، هلال‌احمر، اورژانس، و... به محل حادثه آمده و عملیات امدادرسانی را آغاز کردند.

 مدیرکل بحران استان تهران با بیان اینکه نسبت به سوخت‌رسانی و توزیع آذوقه میان در راه‌ماندگان اقدام شد، گفت: بیش از 1000 تن از این افراد در شهرستان دماوند و بیش از 250 نفر دیگر نیز در مجتمع نفت آبعلی اسکان داده شدند.

رحمتی با اشاره به ریزش بهمن در مبارک‌آباد آبعلی اظهار کرد: حوالی ساعت 19:45 دیروز متاسفانه سقوط بهمن سبب محبوس شدن تعدادی از خودروها در زیر برف شد که با اقدامات انجام شده خوشبختانه دو تن زنده از زیر برف خارج شده و جست‌وجو برای خارج کردن افراد دیگر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در پی این حادثه سه نفر جان خود را از دست دادند، درباره اینکه گفته می‌شود این افراد مامور راهداری یا پلیس بودند، گفت: آنچه که ما تایید می‌کنیم، مرگ سه تن در پی ریزش بهمن است اما اینکه شغلشان و هویت‌شان چه بوده، هنوز چیزی قابل تایید نیست.

مدیرکل بحران استان تهران با بیان اینکه جست‌وجوها در این محل ادامه دارد: با توجه به قطعی برق در بخش‌هایی از این محدوده، عوامل برق نیز در محل حضور داشته و به دنبال این هستند تا در اولین فرصت مشکل را مرتفع کنند.

رحمتی با بیان اینکه مسیر بازگشایی شده اما به دلیل فراهم شدن امکان امدادرسانی و تردد خودروهای امدادی مسدود است، اظهار کرد: از شهروندان می‌خواهیم که به هیچ عنوان از محورهای شرقی و شمال شرقی تهران برای ورود و خروج تردد نکنند و تا حد امکان از انجام سفرهای غیرضروری نیز پرهیز کنند.

دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور لحظاتی پس از انتشار این خبر در گفت‌وگو با ایسنا  ضمن اشاره به وجود سه کشته و یک مصدوم در پی حادثه سقوط بهمن در هراز – فیروزکوه گفت: یک تن از جانباختگان، رییس راهداری آبعلی بوده است. 

 

منبع: فارس