تشدید برخورد با تولید کالاهای سلامت غیرمجاز
مدیر کل راهبری پایش و امور استان‌های سازمان سازمان غذا و دارو گفت: برای جلوگیری از بروز اختلال و برطرف کردن نیاز دارو و ملزومات مصرفی پزشکی مردم در تعطیلات نوروزی مقرر شده تا برای برقراری کشیک داروخانه‌های روزانه برای ایام تعطیل، هماهنگی‌های لازم انجام شود.

تشدید برخورد با تولید کالاهای سلامت غیرمجاز

 به نقل از سازمان غذا و دارو، عباس مهدی زاده مدیرکل راهبری پایش و امور استان‌های سازمان سازمان غذا و دارو درباره برنامه‌های نوروزی این سازمان گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید و مصرف فرآورده‌های سلامت محور در آستانه سال جدید و افزایش سفرهای نوروزی از اواخر اسفندماه سال جاری تا بیستم فروردین ماه ۹۶، برنامه هایی در راستای تحقق اهداف حوزه سلامت براساس سیاست‌های کلان این سازمان و وزارت بهداشت به منظور حفظ و ارتقای ایمنی و سلامت غذا و دارو در سطح کشور برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های به عمل آمده با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مقرر شد برای افزایش نظارت و ارزیابی بر نحوه تولید نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های سلامت محور، برنامه‌های لازم تنظیم شود.

مهدی زاده ادامه داد: برای تحقق هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های ذیربط ونهادهای استانی مرتبط با موضوع معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور با هدف خدمت رسانی بیشتر در ایام نوروز انجام گرفته است.

مدیرکل راهبری پایش و امور استان‌های سازمان سازمان غذا و دارو اظهار داشت: آمادگی لازم برای امور پیش بینی نشده ایام نوروز در حوزه غذا و دارو بر اساس محورهای ذیل برنامه کشیک این ایام تنظیم خواهد شد.

 

بازدیدهای میدانی از مراکز مجاز عرضه کالاهای سلامت محور 

وی از استقرار کارشناسان به منظور ارائه خدمات اطلاع رسانی، دریافت، ثبت و پیگیری شکایات و پیشنهادات در نقاط به تشخیص دانشگاه‌های منطقه‌های مختلف کشور خبر داد و گفت: مقرر شده تا به منظور مقابله و پیگیری از توزیع و عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی، فاسد و مضر بر سلامت مردم از جمله فرآورده‌های دارویی و مکمل ها، اقلام آرایشی و بهداشتی و ملزومات مصرفی پزشکی نسبت به بازدید میدانی از مراکز مجاز عرضه در داروخانه ها، بیمارستان‌ها و مراکز عمده توزیع کالاهای سلامت در زمان مشخص، اقدام شود.

 

مهدی زاده افزود: در تعطیلات نوروزی، شکایات مردمی در حوزه کالاهای سلامت محور ثبت و رسد می‌شود و مردم می‌توانند این شکایت‌ها را به اطلاع معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های پزشکی مناطق مختلف کشور برسانند.

 

تشدید نظارت بر فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه کالاهای سلامت

مدیر کل راهبری پایش و امور استان‌های سازمان سازمان غذا و دارو گفت: مقرر شده تا در ایام نوروز، هماهنگی و همکاری لازم با معاونت‌های درمان، بهداشت، نهادهای استانی و ارگان‌های ذیربط در راستای شناسایی واحد‌ها و فعالیت‌های غیرمجاز، تولید و عرضه کالاهای سلامت و فرآوده‌های غیرمجاز و قاچاق اقدام شود.

وی بیان کرد: درصورت کشف تخلف در حوزه کالاهای سلامت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

مهدی زاده تصریح کرد: برنامه ریزی‌های لازم برای کاهش تقاضای مصرف کنندگان از کالاهای غیرمجاز با توجه به هجوم تبلیغات گمراه کننده فضاهای مجازی، انجام شده تا از طریق افزایش آگاهی و اطلاع رسانی عمومی، شاهد کاهش آسیب‌های ناشی از کالاهای تقلبی باشیم.

 

منبع: ایسنا