تاکتیک احمدی نژاد؛ کاندیدای اصلی بقایی نیست
این روزها همیشه در کنار خود می‌نشاندش، دست در دست او می‌گذارد و به نشانه اخوتی دیرین " بقایی بقایی " از دهانش نمی‌افتد. حتی حاضرشد به خاطر او زیر بیانیه ای که قبلا درباره عدم حمایت از کسی در کاندیداتوری صادرکرده بود بزند.

تاکتیک احمدی نژاد؛ کاندیدای اصلی بقایی نیست  

هر چه قدر هم که بگویند؛ بقایی بی‌گناه است! اما دلیلی بر آن نخواهد بود که وی بتواند به آسانی از فیلتر شورای نگهبان عبور کند. هر چه باشد خون او که از خون اسفندیار رحیم مشایی رنگین‌تر نیست؛ رحیم مشایی در سال ۹۲ از فیلتر شورای نگهبان نتوانست عبور کند!برخی می‌گویند اتفاقی که در مثلث بقایی، مشایی، احمدی‌نژاد ‌در حال بروز است، یک جریان ایذایی است. به این معنا که چهره اصلی احمدی‌نژادی‌ها، بقایی نیست. بلکه باید منتظر یک چهره جدید باشیم. بقایی وظیفه دارد تا تنور انتخابات را گرم ‌کند، احمدی‌نژادی‌ها را مطرح و بین جریان اصولگرا شکاف ایجاد کرده و اتحاد و انسجام آنها را به هم بریزد. او جریان و شخص احمدی‌نژاد را به عنوان فرشته نجات در بالا قرار می‌دهد و مابقی چهره‌ها در اثر جریان ایذایی ایجاد شده، قدرت تصمیم‌گیری نخواهند داشت و سازمان تشکیلاتی‌شان شکل نخواهد گرفت.

 اما پس از چنین جو ایذایی، افکار عمومی‌از طرف بقایی به سمت شخص دیگری از احمدی‌نژادی‌ها منتقل می‌شوند و قرار است در آینده همه با روی کار آمدن آن گزینه جدید شگفت زده شوند و بقایی همان قربانی‌ای است که خودش نیز در کلیپ‌های منتشره از خود بارها بدان اشاره کرده است. او زمینه را برای کاندیدای اصلی فراهم می‌کند. اما در میان همه این گزینه‌ها؛ آن شگفتی سازی که به جای بقایی روی کار خواهد آمد کیست؟

 بسیاری می‌گویند کاندیدای نهایی احمدی‌نژادی‌ها که به طور چراغ خاموش در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند تا پس از ردصلاحیت بقایی حمایت احمدی‌نژاد را در خود داشته باشد هم یکی از نزدیکان باقیمانده! احمدی‌نژاد است که نه پرونده مشکوکی دارد و نه با وصل کردن وی به جریاناتی چون جریان انحرافی می‌توان او را ردصلاحیت کرد!!

 یک نام به صورتی جدی‌تر از سایر نام‌ها به عنوان گزینه جانشین حمید بقایی پس از ردصلاحیت او مطرح می‌شود. شنیده‌های ما حاکی از آن است که نام این گزینه کسی جز شمس الدین حسینی نیست! همان وزیر اقتصادی که وقت یارانه‌ها و البته افزایش دلار به بالای ۳۵۰۰ تومان، حسابی رسانه‌ای شده بود!

 البته وزیر اقتصاد احمدی‌نژاد تا قبل از این موارد نیز رسانه‌ای‌ترین وزرای احمدی‌نژاد بود.

 بزرگترین ویژگی شمس الدین حسینی این است که مانند سایر وزرای احمدی‌نژاد، بی‌وفا نیست! او تا به امروز هیچ گاه مثل وزرایی چون میرکاظمی، رستم قاسمی، مرضیه وحید دستجردی، سیدمحمد حسینی و یا یاران خاصی چون مهرداد بذرپاش، محمد علی رامین و ... علیه احمدی‌نژاد سخن نگفته و همیشه سعی کرده تا در صحبت‌هایش اگر به تعریف و تمجید از احمدی‌نژاد هم نپردازد، لااقل از سیاست‌های آن دوران، دفاع تمام قد کند. او کماکان در تیم احمدی‌نژاد قرار دارد .

 ویژگی دیگر حسینی آن است که هرگز به عنوان یکی از گزینه‌های " جمنا "برای ریاست جمهوری و یا یکی از افراد مورد نظر اصولگرایان مطرح نبوده است! و همین جدایی از جمنا و اصولگرایان خود دلیل دیگری است برای آنکه نزدیکی بین او با احمدی‌نژاد را حفظ کند **

حسینی از سویی دیگر به نظر می‌رسد مانند بقایی مشکل فیلتر و شورای نگهبان را برای تایید صلاحیت آنچنان ندارد و البته از ویژگی‌های فردی خوبی نیز به نسبت بقایی برخوردار است، بی‌تردید قدرت بیان حسینی از بقایی بهتر است و البته از قد و قامتش نیز پرواضح است که دستی بر ورزش دارد.

 اما از قرار معلوم؛ شمس‌الدین حسینی فعلا در آب نمک احمدی‌نژادی‌ها خوابانده شده! تا سر بزنگاه پرده برداری شود .

 

منبع: آفتاب یزد