رئیسی: من از حق خودم گذشتم اما از حق مردم نمیگذرم
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در مسجد جامع ایلام گفت: مردم باید سرنوشت خود را تغییر دهند. مردم با نگاه به آنچه قبلاً تصمیم گرفته‌اند و با توجه به عملکردی که اتفاق افتاده و اثربخشی نتیجه آن تصمیم، می‌خواهند تصمیم تازه‌ای بگیرند.

رئیسی: مردم باید سرنوشت خود را تغییر دهند

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه حرف‌ها و تخریب‌ها و شایعه‌ها را نادیده انگاشته‌ام تا بتوانم انجام وظیفه کنم، گفت: شما مردمی هستید که با وحدت و انسجام دژ محکمی در برابر دشمن ایجاد کرده‌اید و قوم‌های مختلفی در کنار هم بوده‌اید تا از کشور دفاع کنید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بیگانگان مانورهای تبلیغاتی برای دل بردن از مردم شان برگزار می‌کنند، اظهار کرد: در کشور ما انتخابات تزیینی نیست بلکه رای مردم تاثیر مستقیم در سرنوشت آنان دارد.

رئیسی با طرح این پرسش که آیا وضع موجود در شان مردم است یا نه، گفت: من از حق خودم در برابر همه حرفهایی که درباره‌ام زدند، گذشتم اما نمی‌توانم در برابر آنچه که درباره امام رضا (ع) و انقلاب گفتند، گذشت کنم. من کسی نیستم که بتوانم از حق مردم بگذرم. البته از تمامی علمایی که نسبت به آنچه درباره امام معصوم مطرح شد، موضع گیری کردند، تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر اینکه ایلام دومین منطقه نفت خیز کشور است، گفت: مگر در قانون پیش بینی نشده که دو درصد از بودجه کشور برای این استان خرج شود، آیا این اتفاق افتاده است؟ آیا درست است که این حجم از بیکاری در این استان وجود داشته باشد؟ آیا زیبنده این استان است؟

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در این استان یک سیل اتفاق افتاد و قرار بود به مردم کمک هایی در این زمینه انجام شود، آیا انجام شد؟ چرا استانی که ثروت‌ها و سرمایه های فراوان دارد باید به جایی برسد که جوانانش در تنگنا و بن بست قرار گیرند. ۱۵۰ هزار نفر در این استان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند آیا وضعیت در ایلام به بن بست رسیده است؟ اگر اینطور است بگویید که ما هم بدانیم، چرا که ما چنین عقیده‌ای نداریم. چند شهرک صنعتی در کشور وجود دارد؟ آیا این شهرک‌ها همه فعال هستند و جوانان در آن مشغول به کار هستند؟

وی ادامه داد: باید مدیریت این استان به خود ایلامی ها سپرده شود تا بتوان مشکلاتش را راحت‌تر حل کرد. شهرستان مهران می‌تواند یکی از بهترین مناطق داد و ستد و گردشگری باشد، این چیزی که می‌گویم انتخاباتی نیست، کاملا امکان پذیر است.

رییسی گفت: مردم ایلام می توانند این استان را که در مسیر راه میلیون ها زائر امام حسین (ع) قرار دارد را تبدیل به منطقه توریستی کنند.

وی اظهار کرد: ما باید سامانه‌ای برای کنترل فساد در اقتصاد ایجاد کنیم که یک سر آن به بانک و یک سر آن به نظام گمرکات و یک سر آن به دستگاه‌های نظارتی مربوط شود، آن وقت ببینیم فساد کنترل می شود یا نه؟ آن وقت ببینیم کسی جرأت می‌ کند فرار مالیاتی داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در استان ایلام با این جوانان برومند و مردم غیور و زنان و مردان مرزنشین و شجاع می‌توان شرایطی را فراهم کرد که دیگر پدر و مادری خجالت زده نباشد، جوانی بیکار نماند و کارگاه تولیدی بسته نماند.

وی گفت: در بعضی از روزنامه‌های متعلق به همین آقایان نگاه کنید، مگر یکی دوماه پیش ننوشتند که الان دیگر زمان انشا خواندن نیست بلکه زنگ حساب فرا رسیده است. حالا همان زمان است. حالا باید ببینیم چرا به وضع فعلی رسیده‌ایم؟

 

منبع: ایسنا