خبر بازداشت معترضان به روحانی در آزادشهر صحت دارد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت که هیچیک از معترضان به رییس جمهور در جریان سرکشی روز یکشنبه دکتر روحانی از معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر دستگیر نشده است.

تکذیب بازداشت معترضان به روحانی در آزادشهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت که هیچیک از معترضان به رییس جمهور در جریان سرکشی روز یکشنبه دکتر روحانی از معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر دستگیر نشده است.علی اصغر طهماسبی افزود: طرح شایعه دستگیری معترضان به رییس جمهور و انتشار آن در فضای مجازی مبنای درستی ندارد ضمن اینکه سخاوت و صبوری آقای روحانی به هیچ عنوان اجازه نمی دهد این افراد دستگیر شوند.

وی اضافه کرد: نماینده ولی فقیه در گلستان نیز در این رابطه اطلاعیه یا بیانیه ای صادر نکرده اند و هر آنچه در این رابطه و دستگیری معترضان به رییس جمهور عنوان شده است از اساس تکذیب می شود و دروغ محض است. رییس جمهور نیز طی سخنانی در جمع کارگران که برخی از آنها با خشم و اشک و فریاد درددل خود را مطرح کردند، گفت: بی شک افراد مقصر یا مقصران وقوع این حادثه تلخ پس از صدور حکم قضایی به مردم معرفی خواهند شد.

دکتر روحانی با تصریح بر اینکه خسارت مالی قابل جبران است اما موضوع جان افراد متفاوت است؛ افزود: هیچ کس در قبال وارد شدن آسیب به جان مردم استثنا نیست و نباید از کنار این قصورها که به وارد شدن تلفات جبران ناپذیر منجر شد به آسانی گذشت.وی بیان کرد: پیش از این قرار بود معاون اول رییس جمهور به گلستان بیاید و از این معدن آسیب دیده بازدید کند اما ترجیح دادم به واسطه گستردگی ابعاد فاجعه و خسارت های فراوان آن شخصا به منطقه بیایم و علاوه بر دیدن روند امداد رسانی با خانواده معدنچیان جان باخته دیدار کنم.

دکتر روحانی افزود: تاکنون پیکر تعدادی از معدنچیان از داخل معدن خارج شد و هنوز تعداد کارگران دیگر داخل معدن معلوم نیست که جان این عزیزان به هیچ عنوان قابل جبران نیست.وی ادامه داد: مطابق وظیفه دینی و شرعی در قبال جان مردم ایران مسوولیم و تلاش می کنیم تا حتی الامکان اندوه این مصیبت وارد شده را کاهش دهیم.

 

منبع: ایرنا