با شهردار کردن محسن هاشمی به مردم بی احترامی میشود
مردمی که به فرزند ارشد آیت الله، رای مثبت داده‌اند هدف شان ایفای نقش وی در شورا بوده نه شهرداری. این عمل اگر از سوی اصلاح‌طلبان رخ دهد یقینا بی‌حرمتی به آرای مردمی است که به لیست امید رای دادند. ضمن آنکه از منظر سیاسی نیز این اقدام احتمالی توجیهی ندارد.

شهردار شدن «هاشمی» بی احترامی به مردم است

منصور مظفری در آفتاب یزد نوشت: اکنون پرسش اصلی این است؛ اصلاح‌طلبان در قبال اعتماد مجدد مردم به ایشان چگونه باید عمل نمایند تا این روند مستمر باشد و دچار سکته نشود؟
بهرحال رای ملت به حسن روحانی و ایضا لیست امید در شورای شهر خیره کننده بوده است. این رای و یا بهتر بگویم استقبال، به قدری شگفت‌انگیز بوده است که تحلیلگران محافظه کار یا سکوت کرده‌اند، یا می‌گویند «می‌دانستیم چنین می‌شود» و یا به پرت گویی افتاده‌اند.

خلاصه از این سه حال خارج نیست. این مهم به مدد خیزش مردمی رخ داده است که نه در رفاه کامل هستند و نه نسبت به برخی مدیریت‌ها دل خوشی دارند. آنان با علم به تمام نواقص باز هم ایران و شهرها را به امانت به اصلاح‌طلبان سپرده‌اند تا در نهایت خروجی و رای از آن چیزی باشد که اصولگرایان به وجود آوردند.

لیکن متاسفانه باید اذعان نمود که در همین شروع کار و پس از اعلام نتایج برخی بحث‌های انحرافی مطرح و بعضی رسانه‌ها و افراد بداخلاقی‌هایی را شروع نموده‌اند. نمونه بارز و روشن آن شورای شهر تهران و انتخاب شهردار پایتخت است. سوگمندانه از روز شنبه برخی چهره‌های کارگزارانی به همراه رسانه‌های شان شروع به مطرح کردن اسامی به عنوان گزینه‌های شهرداری پایتخت نموده‌اند که باعث تاسف است.محسن هاشمی رفسنجانی بی‌تردید مدیری شایسته و دارای کارنامه روشن و قابل دفاع است اما اینکه بناست او را از شورای شهر به شهرداری ببرند محل تامل و تردید جدی است.

بهرحال مردمی که به فرزند ارشد آیت الله، رای مثبت داده‌اند هدف شان ایفای نقش وی در شورا بوده نه شهرداری. این عمل اگر از سوی اصلاح‌طلبان رخ دهد یقینا بی‌حرمتی به آرای مردمی است که به لیست امید رای دادند. ضمن آنکه از منظر سیاسی نیز این اقدام احتمالی توجیهی ندارد. مهدی چمران و باقی چمران‌های ناکام، پشت درب شورای شهر منتظر لغزش اصلاح طلبان هستند تا بتوانند وارد میدان شده و نقش ایفا کنند.این اشتباه استراتژیک می‌تواند هم وجهه اصلاح‌طلبان را تحت تاثیر قرار دهد و هم اصولگرایان ناکام را به خواسته حداقلی‌شان برساند. یعنی اگرچه آنان از مردم «نه» شنیده‌اند اما به واسطه بی‌تدبیری اصلاح طلبان می‌توانند در بهشت نفوذ کنند. ضمن آنکه مگر قحط الرجال است؟ خوشبختانه در میان جریان چپ، چهره‌های مورد تایید مردم و شایسته کم نیستند و اصلاح‌طلبان فاتح، می‌توانند از میان آنان شهردار را برگزینند.

اگرچه روز گذشته محسن‌ها‌شمی طرح این بحث‌ها از سوی برخی رسانه‌ها‌ و اشخاص را انحرافی دانسته اما نشانه‌ها‌ی خوبی مخابره نمی گردد. فی‌المثل در انتخابات هیئت رییسه اعضای منتخب شورای شهر تهران اثری از فرزند آیت الله نیست و همین نکته این گمانه را جدی کرده که اصلاح طلبان بنا دارند او را در راس شهرداری بگمارند. از سوی دیگر رسانه‌های کارگزارانی و دبیر کل این حزب هنوز نتایج انتخابات اعلام نشده بود، یک پا ایستاده بودند و نام‌ ها‌شمی را به عنوان شهردار مطرح می نمودند.

چنین رفتارهایی در جامعه فیدبک زشت و نا پسندی دارد و این شائبه را ایجاد می‌کند که اصلاح طلبان پس از پایان یک جنگ تمام عیار اکنون به جان هم افتاده‌اند و در حال تقسیم غنائم هستند. امیدواریم هرچه زودتر این غائله خاتمه یابد و جریان چپ در یک فضای آرام به دور از فشارهای سیاسی خاص دست به انتخاب اصلح و هدفمند بزند. اگر چنین نشود اصلاح طلبان نباید گله‌مند باشند چند صباحی دیگر مردم از آنان ناامید شوند و دیگر پای صندوق رای نیایند. دو سال دیگر موسم انتخابات مجلس شورای اسلامی است لذا مبادا آن روز سرافکنده باشیم و روی‌مان نشود مردم را تشویق به رای به لیست امید نماییم. این درست که بخشی از آرای مردم سلبی بوده است اما وقتی مشاهده شود اصلاح‌طلبان هم مانند اصولگرایان عمل نموده و جنگ قدرت راه انداخته‌اند به طور کلی با صندوق قهر می‌کنند. آن روز اگر بیاید یعنی خودمان عامل پسرفت شدیم. هشیار باشیم و مراقب.

 

منبع:آفتاب یزد