خودداری از سقط جنین، مادر را به کام مرگ فرستاد
بانوی باردار دو ماه قبل دچار مشکلی در پرده نگهدارنده جنین می شود و با سوراخ شدن پرده، مایع آمنیوتیک به بدن مادر منتقل شده و دچار عفونت می شود.

مرگ مادر باردار به دلیل سقط نکردن جنین

مدیر شبکه بهداشت تویسرکان گفت: مادر بارداری پنجشنبه هفته گذشته، در بیمارستان فاطمیه همدان بستری و به دلیل عفونت بالا توصیه به سقط جنین شد، اما این مادر قبول نکرده و پس از بازگشت به تویسرکان دچار تب و لرز شدید شده و پس از امداد هوایی و انتقال به بیمارستان بعثت همدان دیروز شنبه به دلیل خونریزی شدید جان خود را از دست داد.

مهران بگلری، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: این بانوی باردار دو ماه قبل دچار مشکلی در پرده نگهدارنده جنین می شود و با سوراخ شدن پرده، مایع آمنیوتیک به بدن مادر منتقل شده و دچار عفونت می شود.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی باردار توصیه به سقط جنین می شود، اما مادر بر نگهداشتن فرزند خود اصرار داشته و به توصیه های پزشک گوش نمی دهد، تا آن که دو شب پیش با تب و لرز و شکم درد به بیمارستان مراجعه می کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: در این مدت عفونت تمام مایع آمنیوتیک و اطراف جنین را گرفته است و در نهایت سبب خونریزی مادر می شود، که او را بلافاصله به اتاق عمل می برند، جنین سقط می شود و متخصصان بالاجبار او را کورتاژ کرده و رحم او را هم عمل می کنند.

وی ادامه داد: بعد از این عمل برای اقدامات کاملتر درخواست اعزام هوایی بیمار به همدان داده می شود که متأسفانه بیمار در بیمارستان بعثت همدان فوت می کند.

بیگلری تصریح کرد: مشکل اصلی این بانوی باردار عدم توجه وی به توصیه های پزشکی برای سقط جنین خود بوده است، چرا که میکروب نه تنها وارد مایع آمنیوتیک اطراف جنین شده بود، بلکه به بدن مادر هم سرایت کرده و عفونت به حدی بالا گرفته بود که قابل درمان نبود.

دکتر حبیب معصومی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی استان همدان نیز در این خصوص گفت: مرکز فوریت ها اجازه پرواز در شب را ندارد والبته تماسی هم با ما در شب گرفته نشده است.

وی افزود: سیستم ناوبری ما اجازه پرواز در شب را ندارد و نیم ساعت بعد از طلوع آفتاب تا نیم ساعت قبل از غروب آفتاب بالگرد اجازه پرواز پیدا نمی کند و اگر نیاز فوری به امداد باشد تنها از طریق زمینی باید انجام شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی استان همدان با اعلام اینکه حوالی ظهر روز گذشته با فوریت های استان تماس گرفته شده است، اظهار داشت: این تماس مشخص می کند که بانوی باردار 37 ساله پس از کورتاژ در بیمارستان تویسرکان دچار خونریزی شده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: خبرآنلاین