خبر تب کریمه کنگو بیات شده است
وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران نمایندگی منطقه کاکرین را برعهده گرفته است، گفت: با قرارگیری این اطلاعات در اختیار مردم شاهد افزایش توانمندی افراد در حوزه‌های پیشگیری و بهداشت خواهیم بود.

 

خبر تب کریمه کنگو بیات شده است

دکتر حسن هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز کاکرین ایران درخصوص ویژگی‌های این مرکز اظهار کرد: از نظر علمی به‌ویژه در حوزه پژوهش در رشته‌های علوم پزشکی بهترین رتبه در منطقه مربوط به ایران است. ما 42 دانشمند جزء یک درصد برتر دنیا داریم. این افتخار نصیب ایران شد که با تلاش‌های صورت‌گرفته نمایندگی منطقه‌ای کاکرین را داشته باشد. این مجموعه متعلق به تمام دانشمندان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای تصمیم‌گیری بهتر در تشخیص و درمان بیماری‌ها این مرکز کمک شایانی خواهد کرد؛ چراکه ما در طب دانشمندان زیادی داریم که هر کدام فتوای خاص خود را می‌دهند که امکان استناد به تمام این فتواها امکان‌پذیر نیست. از این رو نیاز به اجماعی در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: این اجماع در قالب مطالعات مروری در موسسه کاکرین رنگ واقعیت می‌گیرد. جامعه پزشکی و گروه‌های مختلف علمی می‌توانند از این مطالعات استفاده کنند.

هاشمی همچنین با بیان اینکه رسانه‌ها باید از این مطالعات در راستای افزایش اطلاعات مردم استفاده کنند، گفت: با قرارگیری این اطلاعات در اختیار مردم، شاهد توانمندی افراد در حوزه‌های پیشگیری و بهداشت خواهیم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: دستاوردهای این موسسه را در دهه‌های آینده خواهیم دید.

 

خبر تب کریمه کنگو بیات شده است

وی در ادامه درخصوص بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: این بیماری کاملا کنترل شده و آمار جدیدی در این خصوص نداریم. در واقع در مقایسه با چند هفته قبل بیمار جدیدی به مراکز مراجعه نکرده است. البته این مساله به این معنا نیست که این بیماری ریشه‌کن شده، بلکه به طور کامل کنترل شده است.

هاشمی تصریح کرد: از طرفی نکات ایمنی که توسط همکاران ما در رابطه با نوع ذبح کردن، انتخاب مراکز ذبح و استفاده از گوشت و مواد پروتئینی ارائه می‌شود، از سوی برخی افراد نادیده گرفته می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان اینکه این بیماری همواره وجود داشته است، گفت: امسال به دلیل فراگیری فضای مجازی انتشار خبر مربوط به تب کریمه کنگو بازتاب زیادی داشت، اما واقعیت این است که نسبت به سال‌های قبل آمار تعداد بیماران افزایش نیافته بود و برخی از مواردی که ادعا می‌شد مربوط به تب کریمه کنگو است، واقعیت نداشت.

وی تاکید کرد: خبر مربوط به بیماری تب کریمه کنگو تمام شده و بیات است.

 

گردآوری:گروه خبر سیمرغ

seemorgh.com/news

منبع:ایسنا