جنایت داعش در تهران
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که مدیریت مجلس در کنار اندیشه و عمل برای امنیت کارکنان، مراجعان و نمایندگان باید پاسخگوی گچ مالی آثار جنایت داعش باشد و آثار باقی‌مانده را با مدیریت علمی مرمت و به شیوه مناسب نگهداری کند.

انتقاد یک نماینده از بازسازی تخریب های حمله تروریستی

حجت‌الاسلام احمد مازنی با انتشار یادداشتی در کانال تلگرامی خود تحت عنوان " گچ مالی آثار جنایت داعش!" نوشت:

«روز جمعه یعنی دو روز پس از تجاوز تروریست ها به خانه ملت، همراه با جمعی از نمایندگان محترم از ساختمان اداری دفاتر نمایندگان به ویژه طبقه چهارم بازدید کردیم، بیشترین خسارت جنایت داعش به این طبقه وارد شد.

وقتی به طبقه همکف برگشتیم، برادرم جناب دکتر وکیلی پیشنهادی را مطرح کردند ایشان گفتند به نظر شما چطوره پیشنهاد کنیم آثار جنایت را به همین صورت نگهداری کنند؟

راستش وقتی این پیشنهاد مهم از سوی ایشان مطرح شد ضمن تایید موکد که همراهی سایر همکاران از جمله جناب تاجگردون را به همراه داشت، غبطه خوردم که چرا به فکر من نرسید؟

بلافاصله دست به کار شدم با آقای سید رومیانی معاون امور مجلس سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی تماس گرفتم و از ایشان خواستم به صورت رسمی از رییس محترم مجلس بخواهند این کار مهم، ضروری و تخصصی را به ایشان بسپارند، نامبرده استقبال کردند و در اولین فرصت آقای شکوهی با بنده تماس گرفتند و ضمن تحسین، موضوع را پیگیری کردند به ایشان گفتم بدون فوت وقت با دکتر لاریجانی مکاتبه کنید، آقای وکیلی هم کمک خواهند کرد.

روز یکشنبه مجددا به طبقه چهارم رفتم متاسفانه دیدم بیشتر آثار جنایت را گچ مالی کردند.

تنها یک دیوار پیش ساخته را به شکل غیر استاندارد به همان صورت نگه داشتند!

روی درب یکی از اتاق ها هم نوشته ای نصب کردند با عنوان موزه شهدا !

واقعا متاسف شدم و در جلسه کمیسیون فرهنگی هم اعتراضم را اعلام کردم، و ان شاءالله در صحن هم پیگیری خواهم کرد.

جز عدم آگاهی از اهمیت فرهنگی، سیاسی حفظ آثار تروریسم در خانه ملت چه عاملی می تواند سبب این سهل انگاری باشد؟

مدیریت مجلس در کنار اندیشه و عمل برای امنیت کارکنان، مراجعان و نمایندگان باید پاسخگوی این گچ مالی(به عبارت دیگر ماست مالی) آثار جنایت داعش باشد و آثار باقی مانده را با مدیریت علمی مرمت و به شیوه مناسب نگهداری کند.»

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir