تیراندازی سرباز وظیفه در پادگان؛ 8 فوتی و مجروح
در پی تیراندازی یک سرباز وظیفه در پادگانی در آبیک قزوین، روابط عمومی ارشد نظامی ارتش در منطقه قزوین اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

تیراندازی یک سرباز وظیفه در پادگانی در آبیک قزوین

در پی تیراندازی یک سرباز وظیفه در پادگانی در آبیک قزوین، روابط عمومی ارشد نظامی ارتش در منطقه قزوین اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «عصر دیروز در اثر سهل‌انگاری سرباز وظیفه از منطقه نظامی آبیک قزوین و نیز تیراندازی ناگهانی، سه نفر از سربازان وظیفه فوت کردند و پنج نفر نیز مجروح شدند.

اقدامات فوری درمانی برای بهبود حال مجروحین در دست اجراست.

اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌گردد.»
 
 
سرباز ضارب به دلیل جراحت شدید تحت عمل جراحی قرار گرفت

علی رحمانی دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار ضمن تایید کشته شدن سه سرباز بر اثر شلیک سرباز وظیفه در پادگان آبیک اظهارداشت: سرباز ضارب اهل اصفهان است و به دلایل نامعلومی عصر دیروز پس از ورود به آسایشگاه هم خدمتی های خود را به رگبار می بندد.

وی افزود: بر اثر این حادثه ابتدا ۹ نفر زخمی می شوند که سه نفر پس از انتقال به بیمارستانهای ولیعصر آبیک و شهید رجایی قزوین به دلیل وخامت اوضاع جان می سپارند.

رحمانی بیان کرد: سرباز ضارب هم که پس از این شلیک ها به سوی خود نیز شلیک کرده و خودزنی کرده بود به دلیل وخامت حال به بیمارستان شهید رجایی قزوین منتقل شد.

فرماندار آبیک از بیان علت این حادثه خودداری کرد و یادآورشد: علت این حادثه دلخراش در دست بررسی است و فعلا نمی توانیم بدون تحقیق در این زمینه صحبتی کنیم.

پیمان نامداری رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین هم که معمولا در این حوادث بلافاصله جوابگوی رسانه هاست این بار اعلام کرد به دلیل این که ضارب نظامی است از بیان جزئیات خودداری می کند و بر اساس ضوابط قرار شده رئیس بیمارستان ارتش و یا استانداری اطلاعات دقیق را در اختیار رسانه ها قرار دهد.

پیگیری های خبرنگار مهر برای تماس با افراد یادشده و کسب اطلاع دقیق فعلا بی نتیجه مانده است.

تاکنون این حادثه تاسف بار ۳ کشته و ۶ مجروح برجای گذاشته که حال یک نفر دیگر نیز وخیم اعلام شده است.

اطلاعات تکمیلی در خبرهای بعدی اعلام می شود.   
 

تشریح جزئیات تیراندازی یک سرباز در پادگان نظامی

احمدزاده دادستان عمومی و انقلاب آبیک در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به انتشار خبری مبنی بر شلیك سرباز_وظیفه به هم خدمتی هایش در پادگان اظهار کرد: در اثر این تیراندازی 6 نفر مصدوم شدند و طبق آخرین اطلاعات 3 سرباز کشته شدند.

وی در تشریح این خبر گفت: انگیزه فرد هنوز مشخص نیست اما تقاضای انتقالی و رد آن دلیل این اقدام نبوده است.

احمدزاده تصریح کرد: سرباز ضارب پس از اقدام به تیراندازی به سربازان که در آسایشگاه پادگان خواب بودند، خودزنی کرده و از آنجایی که حال وی وخیم بوده به بیمارستان انتقال داده شده است، بنابراین امکان تحقیق از وی فراهم نیست و تحقیقات اولیه از طریق بازپرس نظامی از اطرافیان صورت گرفته است.

احمدزاده خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه این اتفاق بعدازظهر دیروز و خارج از وقت اداری رخ داده، پرونده قضایی فردا در دادسرای نظامی استان ثبت و تحقیقات تکمیلی انجام خواهد شد.

وی در پاین تاکید کرد: اخبار تکمیلی و دقیق تر از طریق سازمان قضایی نیروهای مسلح و رییس کل دادگستری استان قزوین اعلام خواهد شد.

تکمیلی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: 3 نفر از مجروحان حادثه‌دیده در پادگان آبیک وضعیت مناسبی ندارند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

محمدحسن ارداقیان تصریح کرد: شش نفر از مجروحان حادثه پادگان آبیک در بیمارستان شهید رجایی بستری شدند که از این تعداد سه نفر وضعیت مناسبی ندارند و در آی‌سی‌یو بستری هستند.

وی افزود: سه مجروح دیگر در بخش‌های مختلف بیمارستان بستری هستند، اسامی این افراد به دلایل امنیتی از سوی ارتش اعلام‌نشده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: ضارب این حادثه نیز در آی‌سی‌یو بستری است و این خبر که وی فوت کرده است شایعه است.

 تکمیلی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: حادثه دیروز(دوشنبه 26 تیر) آمادگاه اصلی و عمومی آبیک نیاز به برگزاری شورای تأمین نداشته است و علت حادثه در دست بررسی است.

«سیدسعید شاهرخی» معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: حادثه دیروز آمادگاه اصلی و عمومی آبیک به برگزاری شورای تأمین نیاز نداشته است و علت حادثه در دست بررسی است.

وی در خصوص اعلام اسامی کشته‌ و مجروح‌شدگان این حادثه خاطرنشان کرد: هنوز این اسامی به ما اعلام نشده است و به محض دریافت اخبار تکمیلی از کانال مخصوص این اخبار منتشر خواهد شد.
 عصر دیروز وقوع تیراندازی براثر سهل‌انگاری یک سرباز در منطقه نظامی آبیک به کشته شدن سه سرباز و مجروح شدن پنج تن دیگر منجر شد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir