رسایی: تتلو که هیچ، لس آنجلسی ها هم می توانند توبه کنند
اشكال آقای تتلو در حال حاضر از نظر شما و دیگر كسانی كه حاشیه درست كردند چیست؟ این آدم گذشته و سابقه‌ای دارد كه بخشی از آن هنوز در ظاهرش همراه اوست كه نمی‌تواند آن را از خودش جدا كند و بخش دیگری از آن رفتارهایی است كه از آنها اعلام برائت كرده و بارها گفته كه از آن اقدامات پشیمان است.

تقدیر از كسی كه از گذشته‌اش پشیمان است كار درستی است

حمید رسایی سخت از تقدیری كه از این خواننده زیرزمینی كرده راضی است و می‌گوید: « تقدیر از كسی كه از گذشته‌اش پشیمان است كار درستی است». متن گفت‌وگوی «اعتماد» با او را در ادامه می‌خوانید:

روز گذشته مراسمی تحت عنوان جشن یك سالگی فارس پلاس متعلق به خبرگزاری اصولگرای فارس برگزار شد. برگزاری این مراسم با حواشی بسیاری همراه شد از جمله عكس‌هایی كه از حضور خواننده زیرزمینی آقای امیر حسین مقصودلو و تقدیر شما از وی منتشر شده بود. خود شما در مورد این حواشی و رخدادها چه نگاهی دارید؟

مگر عكس‌هایی كه منتشر شده چه ایرادی داشته؟ صحنه عجیب و غریب و خلاف عرفی در آن بود؟

حضور شما به عنوان یك روحانی در چنین مراسمی در كنار یك خواننده زیرزمینی خب كمی عجیب است. حتی برخی اصولگراها انتقاد كرده و پرسیده‌اند اگر اصلاح‌طلبان چنین كاری را می‌كردند خودمان چه می‌كردیم.

مگر آقای روحانی كه هم اسمش روحانی است و هم لباس روحانیت دارد هیچ‌وقت با چنین آدم‌هایی ننشسته است كه حضور مثل من در كنار این فرد برای شما عجیب به نظر رسیده؟

اگر آقای روحانی را هم ببینم شاید چنین سوالی را هم از ایشان بپرسم. اما الان مخاطبم شما هستید.

پس این سوال شما از آقای روحانی هم هست؟

اگر ببینم كه آقای روحانی در كنار فردی مثل آقای تتلو می‌ایستد و عكس می‌گیرد حتما از ایشان هم می‌پرسم.

حالا به نظر شما اشكال آقای تتلو چی هست؟

من خبرنگارم و نمی‌توانم ایرادی روی افراد بگذارم. از واكنش‌هاست كه چنین سوالی می‌پرسم.

حتما از نظر شما یك ایرادی داشته كه اینطور می‌گویید...

نه من فقط واكنش‌ها را می‌گویم. از همان دیدار این آقا با آقای رییسی در جریان انتخابات این واكنش‌ها شروع شده بود كه این خواننده زیرزمینی از لحاظ اخلاقی و ظاهری با اصولگرایان و شعارهای‌شان همخوانی ندارد. خود شما فكر می‌كنم در این مورد در دوران نمایندگی‌تان از وزیر ارشاد وقت سوال پرسیدید.

اشكال آقای تتلو در حال حاضر از نظر شما و دیگر كسانی كه حاشیه درست كردند چیست؟ این آدم گذشته و سابقه‌ای دارد كه بخشی از آن هنوز در ظاهرش همراه اوست كه نمی‌تواند آن را از خودش جدا كند و بخش دیگری از آن رفتارهایی است كه از آنها اعلام برائت كرده و بارها گفته كه از آن اقدامات پشیمان است. از آن گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شده كه هر بار موضعی می‌گیرد كه باب میل یك جریان فكری سیاسی خاص نیست، آن تصاویر را به رخش می‌كشند اما خودش پشیمان است. علاوه بر اینكه از آن گذشته اظهار پشیمانی كرده است، در راستای جبران آن گذشته هم اقداماتی را انجام داده است و در صفحات مجازی‌اش به كسانی كه طرفدارش هستند توصیه‌ها و نصیحت‌هایی می‌كند كه در راستای جبران گذشته‌اش است.

آخرین اظهارنظری كه من از وی دیدم در مورد قتل دختربچه هفت‌ساله پارس‌آباد بود كه معتقد بود اگر این دختربچه حجاب داشت مورد سوء قصد یا تجاوز قرار نمی‌گرفت. منظورتان دقیقا در مورد این توصیه‌ها چیست؟

خودتان اگر مراجعه كنید، می‌بینید كه نصیحت می‌كند و می‌گوید كه تا انتهای برخی كارها را رفته است اما در انتهای این كارها چیزی جز پشیمانی نیست و بالاخره به فهم خودش در حال جبران آن بخش است. در مورد بعضی از اتفاقات اجتماعی هم نقطه نظراتی دارد. چطور شما برای دیگران حق اظهارنظر قایلید كه می‌توانند نظرشان را بدهند و آزادی بیان داشته باشد اما این فرد چنین حقی ندارد؟ در همین روزنامه اعتماد شما بارها دیده‌ام موضوعاتی هستند كه اگر مورد بررسی قرار بگیرد هم خلاف ضوابط انقلابی است و هم خلاف ضوابط دینی.

مثل چی؟

متعدد است. از امور مربوط به نفی مبانی انقلاب و امام مثل بزك كردن رفتار دشمنان این انقلاب تا مقالاتی كه خلاف ارزش‌های دینی است.

در نظر داشته باشید كه این نگاه شما در شرایطی است كه مدیرمسوول همین روزنامه نماینده مجلس هستند و از سوی شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفتند.

مگر مدیر مسوول شما برای روزنامه‌اش وقت می‌گذارد؟

هیچ مطلبی بدون تایید مدیر مسوول در این روزنامه منتشر نمی‌شود.

اگر هم بگذارد باز دلیل نمی‌شود. اگر بودن یك نفر در یك چنین جایگاهی، دلیل بر این می‌شود كه او یا رسانه او هر كاری می‌كند درست است پس به چه علت شما از بقیه انتقاد می‌كنید؟

نه من می‌گویم وارد اتهام‌زنی نشویم. مدیر مسوول یك روزنامه ناظر بر عملكرد یك روزنامه است.

با این نگاه شما كه این اتهام‌زنی نیست. اگر اینطوری باشد شما هم به بقیه اتهام می‌زنید. آقای رییسی، رییس دادگاه ویژه روحانیت است و عضو مجلس خبرگان است پس چرا به ایشان ایراد می‌گیرید؟ حتما كارش درست است كه می‌رود و با آقای تتلو دیدار و گفت‌وگو می‌كند. حرف من این است كه چرا حق آقای تتلو و مثل تتلو را در آزادی بیان به رسمیت نمی‌شناسید؟ نظر شخصی‌اش را گفته و نظر شخصی‌اش این بوده است كه یكی از عواملی كه می‌تواند باعث این اتفاق شود (تجاوز و قتل دختربچه پارس‌آبادی) این است كه اگر حجاب در جامعه رعایت شود این اتفاق نمی‌افتاد. حالا این اظهارنظر می‌تواند درست باشد یا غلط باشد. من نمی‌خواهم آن را تایید یا تكذیب كنم. البته در توصیه‌های دینی هم هست كه با وجود آنكه سن تكلیف دختران از ٩ سال و سن تكلیف پسرها از ١٥ سال است ولی تاكید شده كه قبل از این سن بچه‌ها را به واجبات و ترك محرمات عادت دهید تا زمانی كه به سن بلوغ رسیدند انجام واجب برای‌شان سخت نباشد. می‌خوام بگویم كه این دیدگاه شخصی‌اش است و می‌تواند قابل بحث باشد. چرا شما فكر می‌كنید كه این آدم حق حرف زدن ندارد؟ فقط چون از نظر سیاسی مثل شما فكر نمی‌كند.

اجازه می‌دهید پاسخ بدهم؟

یعنی چنین چیزی باعث می‌شود كه شما دهان این آدم را ببندید؟ مگر بقیه نظر می‌دهند نظرات‌شان صد در صد درست است؟

علت اصلی این انتقادها این است كه حضور چنین فردی در مراسمی كه همه سردمداران آن اصولگرایان بودند با مبانی اصلی اصولگرایی نمی‌خواند.

مگر مبانی اصولگرایان چیست؟ آدمی از گذشته‌ای كه داشته است ابراز ندامت كرده است باید او را دور انداخت؟

خب اگر خوانندگانی كه لس‌آنجلسی خوانده می‌شوند هم توبه كنند شما از آنها تقدیر می‌كنید؟

حتما توبه واقعی ارزش دارد. اما تقدیر دو روز پیش علت دیگری هم داشت. این تقدیر از كسانی صورت گرفت كه در فضای مجازی فعال هستند و به خاطر اعتقاد دینی و انقلابی شان مورد هجمه قرار گرفته‌اند. آقای تتلو یكی از اینها بود یا خانم بهنوش بختیاری در مورد مسائل مختلف مثل برجام اظهارنظر كرده و بعد در فضای مجازی مورد هجمه قرار گرفته بودند.

خب خیلی افراد دیگری هم هستند كه به دلیل اظهارنظرهای‌شان مورد اهانت قرار می‌گیرند. چرا آقای تتلو باید در این میان انتخاب شود؟

این موارد نمونه است. غیر از ایشان افراد دیگری هم بودند از مجری هواشناسی تا كارشناس برنامه كودك و محیط بان و دیگران. ببینید همین خانم بهنوش بختیاری كه رسایی نیست. یك هنرپیشه است كه سابقه سیاسی ندارد و می‌گوید تنها به دلیل اینكه یك اظهارنظر شخصی در مورد برجام كرده است مورد اهانت قرار می‌گیرد، خب شما پاسخ دهید چرا باید به اینها اهانت شود؟

ما هیچكدام منتقد حضور خانم بختیاری نیستیم. تنها می‌گوییم آقای تتلو كمی با مبانی اصولگرایی فاصله دارد.

خب خانم بختیاری هم مثل آقای تتلو. چه فرقی با هم دارند؟ همین خانم بختیاری به خاطر یك اظهارنظر درباره برجام كلی مورد اهانت قرار گرفت.

خب خیلی فرق دارند، ندارند؟

فرقشون چیه؟ اصلا مشكل آقای تتلو چیست؟ من از شما سوال می‌كنم. تتلو می‌گوید گذشته‌ای دارد و از این گذشته پشیمان است و توبه كرد. «حر» آب به روی ام

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir