اعتراض خانواده ستایش به میزان مهرالمثل
وکیل خانواده ستایش قریشی از اعلام نتیجه کارشناسی در این پرونده خبرداد و اعلام کرد خانواده وی به این نتیجه اعتراض می کنند.

ارش البکاره و مهرالمثل تعیین شده برای ستایش

عسگر قاسمی آقباش در خصوص آخرین وضعیت پرونده ستایش قریشی گفت: بخشی از پرونده که مربوط به ارش البکاره و مهرالمثل بود ۱۶خردادماه در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه دادگاه به کارشناسی ارجاع شده بود. وی افزود: نتیجه کارشناسی اعلام شده است اما هنوز پرونده برای استیذان به قوه قضائیه ارسال نشده است.

این وکیل دادگستری در خصوص جزئیات نتیجه کارشناسی در رابطه با این بخش از پرونده گفت: ۴۰میلیون به عنوان ارش البکاره و ۴۰میلیون مهر المثل تعیین شده است.

اعتراض خانواده ستایش به مبالغ تعیین شده

قاسمی آقباش افزود: خانواده ستایش به دنبال اعتراض به نتیجه کارشناسی هستند و قرار است اعتراض خود را به زودی ثبت کنند.

۲۳ فروردین‌ سال گذشته بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختر بچه ۶ ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به گفته پدر او یک‌شنبه ۲۲ فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.
 
در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر ۱۷ ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تأیید شد.بهمن سال ۹۵، حکم قاتل ستایش برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین ارجاع شد اما برای حکم دادگاه در خصوص ارش‌البکاره و مهرالمثل، حکم اجرا نشد.
 
در حال حاضر حکم صادره به منظور اخذ استیذان، متوقف شده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir