اولین گفت‌وگو با مادر حمید صفت
تاکنون گزارش پزشک قانونی در خصوص علت دقیق مرگ همسر مادر حمید صفت در این نزاع خونین اعلام نشده اما وکیل مدافع این متهم هم از احتمال مرگ ناپدری حمید به دلیلی غیر از آنچه تاکنون اعلام شده یعنی شکستگی و خونریزی جمجمه سخن می‌گوید.

ماجرای مرگ به روایت مادر حمید صفت

چهار روز از دستگیری حمید صفت به اتهام قتل ناپدری‌اش می‌گذرد. قتل اتهامی است که از سوی بازپرس پرونده به این خواننده رپ تفهیم شده؛ اما او این اتهام را رد کرده است. اظهارات متهم و شاهدان درباره اتفاقات آن روز و نزاعی که بین حمید و همسر مادرش به وجود آمد، تاکنون کمک چندانی به روشن‌شدن زوایای پنهان این ماجرا نکرده است. از سوی دیگر جزییات و اطلاعات چندانی هم به جز همان صحبت‌های رد و بدل شده در جلسه بازپرسی حمید در دست نیست تا همچنان سوال اصلی این حادثه یعنی علت مرگ هوشنگ مبهم و سربسته باقی بماند.

 هر چند تاکنون گزارش پزشک قانونی در خصوص علت دقیق مرگ در این نزاع خونین اعلام نشده اما وکیل مدافع این متهم هم از احتمال مرگ ناپدری حمید به دلیلی غیر از آنچه تاکنون اعلام شده یعنی شکستگی و خونریزی جمجمه سخن می‌گوید. از سوی دیگر اما مادر حمید صفت در تازه‌ترین اظهاراتش مدعی شده که روز حادثه پسرش هیچ ضربه‌ای به همسرش وارد نکرده است و علت مرگ او می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد؛ صحبت‌هایی که در صورت اثبات صحت آنها می‌تواند به‌ طور کلی مسیر این پرونده را تغییر دهد.

حمید قاتل نیست

مادر حمید صفت زنی‌ است میانسال، از یک‌سو در غم از دست‌دادن همسرش سوگوار است و از سوی دیگر نگران آینده و سرنوشت فرزندش. همسری داغدار، مادری نگران و زنی آشفته از حادثه تلخی که هفت روز پیش شروع شد. او صبح دیروز به‌عنوان مطلع به اداره آگاهی تهران رفت تا بار دیگر حوادث آن روز را برای ماموران بازگو کند. اظهارات این زن کم و بیش همان چیزی بود که حمید در جلسه بازپرسی بیان کرده بود، با وجود این اما مادر حمید نکات جدیدی را در گفت‌وگو با ما مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

قبل از حادثه با حمید تماس گرفتید؟

بله؛ من یک میهمان خارجی داشتم که شب قبل از حادثه پرواز داشت. با حمید تماس گرفتم تا با خودرو، میهمان من را به فرودگاه ببرد اما او گفت که من خودرو ندارم و چون دیروقت است از دوستانش هم نمی‌تواند خودرو بگیرد. من هم آژانس گرفتم و او را تا فرودگاه بدرقه کردم. در مسیر برگشت بود که حمید با من تماس گرفت و گفت که می‌خواهد برای عوض‌کردن لباس به خانه بیاید اما چون من شب قبلش میهمان داشتم، به من گفت ظهر به خانه می‌آید تا من هم کمی استراحت کنم.

حمید وقتی تماس گرفت از درگیری شما و همسرتان با خبر بود؟

نه اصلا چون آن زمان من و هوشنگ هنوز با هم مشاجره نکرده بودیم. وقتی به خانه رسیدم با هم بحثمان شد و درگیر شدیم. بعد هم حدود ساعت ١١ صبح بود که حمید آمد. حاج آقا روی راحتی نشسته بود. حمید هم رفت و کنار او نشست. به همسرم گفت چرا با حاج خانم دعوا می‌کنی؟ چرا از کنار هم‌بودن لذت نمی‌برید؟ چون پسرم خیلی سعی داشت من و حاج آقا با هم خوب باشیم. چندبار همین سوالات را تکرار کرد، بعد هم گفت چرا روی مادرم دست بلند کردی که حاج آقا در جواب گفت: «بازم می‌زنم.» حمید هم میز روبه‌روی کاناپه را برگرداند. از همین جا درگیری بین آنها بالا گرفت.

موقع درگیری شما کجا بودید؟

من بلافاصله خودم را بین حمید و حاج آقا قرار دادم. همسرم به طرف آشپزخانه رفت من چندبار به حمید تشر زدم که حلالت نمی‌کنم اگر با هوشنگ دعوا کنی. همسایه‌ها هم آمدند. یکی از آنها به حمید گفت بیا برویم خانه ما تا کمی آرام شوی اما حمید گفت من با مادرم از این خانه می‌روم. بعد هم مقداری از وسایلم را جمع کردم و از آنجا رفتم.

در حین درگیری حمید به سروصورت همسر شما ضربه زد؟

من ندیدم حمید ضربه‌ای بزند. من از ابتدای این درگیری آنجا بودم؛ حمید نه چیزی دستش بود و نه با دست یا پا ضربه‌ای به حاج آقا زد. پسر من قاتل نیست؛ حتی من ندیدم که گلدان را به سمت او پرتاب کند.

پس چرا هوشنگ به بیمارستان منتقل شد؟

من با پسرم از خانه بیرون رفتم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. فقط با من تماس گرفتند و گفتند هوشنگ در بیمارستان است.

همسر شما چند روز  در بیمارستان بستری بود؟

بعد از اینکه ما از آنجا رفتیم، حال همسرم بد شد و همسایه‌ها  با اورژانس تماس گرفتند و او را به بیمارستان منتقل کردند و من هم وقتی خبردار شدم، بلافاصله به بیمارستان رفتم. سه روز در بیمارستان بستری بود.

مجید امجدی، وکیل مدافع حمید صفت نیز درباره پرونده موکلش گفت: پزشکی قانونی هنوز علت اصلی مرگ را اعلام نکرده و مراسم خاکسپاری انجام نشده است. برای اعلام نظر دقیق‌تر باید منتظر نظر پزشکی قانونی بود؛ ضمن این‌که ما هنوز پرونده بالینی و پزشکی متوفی را مطالعه نکردیم. شاید علت مرگ غیر آن چیزی باشد که تاکنون مطرح شده است.


 نظریه پزشکی قانونی درباره علت فوت ناپدری «حمیدرضا صفت » هنوز اعلام نشده است

مجید امجدی  گفت: نظریه پزشکی قانونی هنوز  اعلام نشده و این موضوع زمان‌بر خواهد بود.وی با بیان اینکه تحقیقات مقدماتی در حال انجام است، گفت: موکلم فعلا در بازداشت موقت بسر می‌برد. به گزارش ایسنا، محمدشهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی در 28 مردادماه سال جاری از تشکیل پرونده برای «حمیدرضا صفت» خواننده -  رپ - به اتهام قتل و انجام تحقیقات در این خصوص خبر داد.

وی با بیان اینکه  خواننده رپ روز شنبه 28 مردادماه  به ارتکاب جنایت و قتل همسر مادرش با انگیزه حمایت از مادر خود اعتراف کرد گفت: دو سه روز پیش متهم با ناپدری خود درگیر شد و امروز (شنبه) ناپدری در بیمارستان فوت کرد و  متهم اکنون در بازداشت است.

شهریاری با بیان این که متهم مقتول را با ضربات سنگین به سر مورد ضرب و جرح قرار داده است، گفت: در حال انجام تحقیقات در این زمینه هستیم و این حادثه در خیابان شیخ بهایی رخ داده است.

همچنین شهریاری در 29 مردادماه گفت که حمیدرضا صفت فعلا در بازداشت موقت است تا اقدامات لازم انجام شود و او مرتکب قتل عمد شده است.

شهریاری در خصوص اینکه در فضای مجازی عنوان شده که نامبرده آزاد شده است، گفت: این موضوع صحت ندارد.

پیش از این، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت به ایسنا اعلام کرد که این خواننده حوالی ساعت ۲۰:۱۵ شنبه-28 مردادماه-  در جریان بازجویی‌های تخصصی به قتل همسر مادرش اعتراف کرده و مدعی شد که قصد داشته از مادرش در برابر آزار و اذیت ناپدری حمایت کند.

حمیدرضا ۲۴ ساله در اعترافاتش به کارآگاهان پلیس آگاهی گفت: برادرم از آمریکا با من تماس گرفته و گفت که ناپدری‌ام مادرم را مورد آزار و اذیت قرار داده است و من که از درگیری او با مادرم خشمگین شده بودم، به سرعت خودم را به خانه‌اش در محدوده خیابان شیخ‌بهایی رسانده و به این اقدام ناپدری‌ام اعتراض کردم.

این خواننده رپ در ادامه اعترافاتش گفت: با ناپدری‌ام درگیر شده و او را مورد ضرب و شتم قرار دادم.

پیش از این سرهنگ حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ به ایسنا گفته بود که مقتول که پیرمردی ۶۶ ساله بوده در بیمارستان به دلیل اصابت جسم سخت به سرش و شکستگی جمجمه فوت شده اما پیش از آن، گفته بود که پسر همسرش با او درگیر شده است.

حمیدرضا در اعترافات اولیه منکر هر نوع درگیری با ناپدری‌اش شده و ادعا کرده که تنها مادرش را از خانه خارج کرده و دیگر اطلاعی از قتل ناپدری ندارد

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه شهروند