ترویج بی‌بندوباری به اسم آزادی، تیشه به ریشه خود زدن است
امام جمعه مشهد با بیان اینکه ترویج بی‌بندوباری به اسم آزادی تیشه به ریشه خود زدن است، گفت: اگر مردم ما بی‌بندوبار بار بیایند،روح مجاهده و روح صبوری نخواهند داشت و در مقابل نارسایی‌ها و کمبودها طغیان می‌کنند و مدیریت مردم طغیان‌گر در برابر سختی‌ها سخت‌تر خواهد بود.

سخنرانی علم‌الهدی در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر دیروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امروز، سوم شهریور ماه، مصادف با سالروز اشغال ایران به دست متفقین در سال 1320 است، اظهار کرد: مردم ما برای آخرین مرتبه بود که طعم اشغال دشمن و نتیجه سوء آن که قحطی و گرسنگی و پریشانی مسلط بر مردم و خانواده‌ها بود را لمس کردند و عبرت اشغال متفقین هیچگاه نباید ما را از حرکت دشمن ستیزی بازدارد.

وی ادامه داد: این عبرت بایستی نصب‌العین ما شود که سلطه دشمن بر ما جز فقر و فلاکت و نکبت ندارد.

علم‌الهدی با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت، تصریح کرد: وجود این دو عزیز به عنوان دو رکن مدیریت اجرایی نظام و کشور به عنوان الگوی مدیریت دولتی در این نظام برای ما قابل تامل است.

وی افزود: دولت دوازدهم نیز تقریبا کار خودش را در هفته دولت، یعنی در سالروز شهادت این دو شهید شروع کرده و بایستی وجود این دو شهید عزیز به عنوان یک نماد و الگو نصب‌العین تمام مسئولین و کارگزاران ما در دولت دوازدهم قرار گیرد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: متاسفانه فرصتی برای اجرای مدیریت آرمانی در این نظام و کشور از سوی این دو شهید به وجود نیامد، اما جهتی که برای مدیریت یک نظام انقلابی و وابسته به امام و انقلاب مشخص کرده بودند، مشخص است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت آرمانی دارای مولفه‌هایی است، گفت: رکن اول این مدیریت آرمانی تسهیل زندگی برای مردم است و مدیریت آرمانی دولت این است که زندگی مردم را آسان کند و مردم در معیشت، اقتصاد، اشتغال و زندگی روزمره خود دغدغه نداشته باشند و تامین و کفالت اولیات زندگی مردم به وسیله دولت به شکلی مدیریت شود که درد چه کنم بر زندگانی مردم به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر و فقرا حاکم نباشد؛ این تسهیل زندگی برای مردم است.

وی با بیان اینکه کشور ما در هر زمانی اقتضائات مخصوص و شرایط و ظروف ویژه‌ای دارد، گفت: کشور ما کشور انقلابی است و جامعه‌ ما جامعه انقلابی است و ما در کشتی انقلابی نشسته‌ایم که سکان‌دار آن یک مرجع تقلید حکیم، آشنا، مدیر و عارف و آگاه به تمام شئون است و طبیعی است در کشتی انقلاب حرکت کردن و در یک نهادی به نام دولت داخل این کشتی را مدیریت کردن باید هماهنگ با انقلاب باشد.

علم‌الهدی تصریح کرد: ما هر روز در کشور با یک شرایطی روبه‌رو هستیم و مهم این است در ظرف آن شرایط مدیریت اجرایی کشور به گونه‌ای انجام گیرد که مردم در زندگی خود دلواپس نباشند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان سکان‌دار کشتی انقلاب نسخه‌ اینکه بایستی مدیریت به گونه‌ای انجام شود که زندگی مردم تسهیل شود را با اقتصاد مقاومتی پیچیده‌اند. کشور ما 80 میلیون نفر جمعیت دارد و یک بازار 80 میلیونی پاسخگوی هر تولید، فرآورده و فرآیند اقتصادی است به شرطی که دروازه‌هایش به سوی کالاهای دیگران بسته شود و این بازار مصرفی برای سود دیگران در خارج از کشور قرار نگیرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر مسئولان ما در اجرای اقتصاد مقاومتی با اعتماد و مدیریت جهادی کار کنند بخش مهمی از مشکلات کشور حل شده و زندگی مردم تسهیل می‌شود، عنوان کرد: منتهی این موضوع هم عقیده می‌خواهد هم عمل، اما عمل بی‌عقیده و همچنین عقیده بی‌عمل به جایی نمی‌رسد.

وی مولفه دوم مدیریت آرمانی اجرایی نظام را ارتقای فرهنگ دینی مردم برشمرد و افزود: مردمی که با ایمان بوده، جهت و رویارویشان به طرف قبله بود و خداشناس و خدا باور بودند، صبورتر و مقاوم‎تر خواهند بود و بیشتر در کنار نظام می‌ایستند و کمک می‌کنند. وابستگی مردم به نظام و انقلاب بیشتر می‌شود و اداره کردن مردمی که وابسته این نظام‌اند، مردمی که صبوراند، مردمی که حتی در تحقق اصول ایمانی و اعتقادی خود تا آخرین قطره خون خود وارد عرصه مجاهده در راه خدا می‌شوند به مراتب آسان‌تر از مردمی است که زیاده‌خواه، افزون‌طلب و رفاه‌طلب باشند و روز به‌ روز بخواهند بیشتر خوش گذارانی کرده و رفاه داشته باشند و بارشان را بیشتر بیاندازند، اداره این مردم سخت‌تر است.

علم‌الهدی ادامه داد: پس اگر فرهنگ دینی مردم در جامعه ارتقا پیدا کرده و سطح ایمان مردم بالا رود، اداره این کشور و مدیریت این مردم برای مسئولین آسان‌تر خواهد بود لذا عزیزان ما در اجرای مدیریت آرمانی روی ارتقای فرهنگ دینی مردم بیشتر کار کنند.

وی بیان کرد: اگر مردم ما بی‌بندوبار بار بیایند، اگر مرد و زن ما ولنگار باشند، اگر جوانان ما جوانان شهوت‌ران بار بیایند روح مجاهده و روح صبوری ندارند و در مقابل نارسایی‌ها و کمبودها طغیان می‌کنند و مدیریت مردم طغیان‌گر در برابر سختی‌ها سخت‌تر خواهد بود. پس کاری کنند سطح فرهنگ دینی را ارتقا بخشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ترویج بی‌بندوباری و ولنگاری و شهوت‌رانی به اسم آزادی تیشه به ریشه خود زدن است، تصریح کرد: شما با این کار مدیریت خود را به چالش انداخته‌اید. مردم ولنگار بی‌بندوبار، جوان‌هایی که هیچ محدودیتی در اجرای نفسانیات و شهواتشان نداشته باشند، این‌ها جوان‌های سرکش و مردم یاغی‌اند و مدیریت مردم یاغی و جوان سرکش در کشور کار آسانی نیست. این افراد مبدا مفاسد اخلاقی خواهند شد و در درجه اول برای دولتی که می‌خواهد کشور را اداره کند مشکل ایجاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: نه اینکه شما تصور کنید با یک حرکت و انگیزه سیاسی بی‌بندوباری را ترویج کنید که رقیب سیاسی خود را در یک جهت سرکوب کنید و بعد فکر کنید که کشور را اداره کرده‌اید؛ اگر سفره دین از زیر پای مردم جمع شد و مردم به این نظام وابسته نشدند، خب چرا شما، به دنبال یکی دیگر راه می‌افتند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: شما آقایی که امروز ادعای مسئولیت و مدیریت در این کشور دارید در یک کشور انقلاب کرده ادعای مسئولیت و مدیریت دارید، اگر در این کشور انقلاب نمی‌شد آیا نوبت وزارت و وکالت و امارت و ریاست به شما می‌رسید و شما در این کشور کاره‌ای می‌شدید؟ به برکت انقلاب شما به این مسئولیت و قدرت رسیدید و حالا «یکی بر سر شاخ و بن می‌برید»؟

امام جمعه مشهد مولفه سوم در مدیریت آرمانی را مدیریت جهادی برشمرد و گفت: مدیریت جهادی به معنای مدیریت قانون‌گریزی و مدیریت بی‌ضابطه نیست بلکه مدیریت جهادی یعنی موانع سر راه را نادیده گرفتن، موانع کوچک را بزرگ نکردن و برای خدا و خلق خدا وارد عرصه مدیریت شدن و روز و شب نشناختن، نه یک جیب گشادی را برای درآمد باز کردن و در سایه مدیریت انبوه آلاف و الوف سر هم کردن که نمونه‌اش در دولت یازدهم در جریان حقوق‌های نجومی افتضاح‌آمیز شد.

وی ادامه داد: این چنین نیست که یک آقای مدیر بیاید و بگوید بنده تخصصم چنین است، مدرکم فلان است، رابطه‌ام با فلان جاست پس بنابراین هزینه تفریح و سفر تفریحی دختر من را هم باید نظام بپردازد؛ این مدیریت جهادی نیست مدیریت شیطانی است.

علم الهدی با بیان اینکه مدیریت جهادی به معنای انجام بالاترین خدمت با کمترین هزینه است، بیان کرد: خدا رحمت کند شهید رجایی را که خط و مسیرش این بود که برای مردم خرج نداشته باشد، بی هزینه و بی خرج با یک حقوق معلمی زندگی کند و برای مردم هم خرج تراشی در دولتش نکند، این بزرگ‌ترین امتیاز شهید رجایی بود.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir