انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران
رییس شورای شهر تهران درخصوص آخرین وضعیت امضای حکم نجفی شهردار تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

رییس شورای شهر تهران: به طور جد به دنبال حکم نجفی هستیم

محسن هاشمی‌رفسنجانی در ابتدای جلسه دوم شورای شهر پنجم، ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: امیدوارم همکاری خوبی فی‌مابین دولت و شهرداری‌ها علی‌الخصوص شهرداری تهران ایجاد شود که این ارتباط موجب شکوفایی هرچه بیشتر شهرها و روستاها خواهد شد.

وی با بیان اینکه با کمک دولت می‌توانیم خدمات بهتری به مردم علی‌الخصوص مردم پایتخت ارائه کنیم، در مورد سرپرست شهرداری تهران گفت: در روز چهارشنبه پس از مراسم تحلیف تمام مدارک نجفی به عنوان گزینه نهایی شهرداری تهران به وزارت کشور ارسال شد و طی مکالمه‌ای که با رحمانی فضلی داشتم، وزیر کشور اعلام کرد که همان روز چهارشنبه مدارک نجفی را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کرده و منتظر جواب هستند که امیدواریم هرچه زودتر پاسخ‌ها واصل شوند تا نجفی را در دفتر کار شهردار ببینیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه به طور جد پیگیر آن هستیم تا حکم نجفی به عنوان شهردار تهران امضا شود، گفت: اما این پروسه زمان‌بر است و باید براساس آیین‌نامه وزارت کشور و شورای شهر تهران نسبت به انتخاب سرپرست اقدام کنیم.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه این موضوع در دستور کار جلسه امروز نبود و باید برای اینکه این موضوع تعیین تکلیف شود، رای‌گیری کنیم، گفت: بعد از نطق محمد سالاری رای‌گیری در خصوص اینکه موضوع سرپرست در دستور کار قرار گیرد یا خیر، رای‌گیری می‌شود.

اعضای شورای شهر از ساعت 8:50 دقیقه در صحن حضور داشتند.


سلیمی سرپرست شهرداری تهران شد

در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران با توجه به اینکه هنوز حکم محمد علی نجفی به عنوان شهردار تهران از سوی وزیر کشور صادر نشده است اعضای شورای شهر تهران مصطفی سلیمی را با 20 رأی به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند.

در این رأی‌گیری مصطفی سلیمی تنها کاندیدای سرپرستی بود که با اخذ 20 رأی موافق و یک رأی سفید تا زمان ابلاغ حکم نجفی به عنوان شهردار تهران، سرپرست باقی می‌ماند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir