آغاز محاکمه متهمان پرونده بنیتا
جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده «بنیتا» دقایقی قبل در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی آغاز شد.

اولین تصاویر از جلسه محاکمه متهمان پرونده بنیتا منتشر شد

جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده «بنیتا» دقایقی قبل در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی آغاز شد. در جلسه دادگاه دو متهم پرونده، اولیای‌دم بنیتا و وکلای آن‌ها حضور دارند. محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران روز گذشته (یکشنبه) به ایسنا گفت: رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده «بنیتا» در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به صورت علنی خواهد بود.

وی هشتم شهریور ماه به ایسنا گفته بود: قاضی محمدی‌کشکولی رییس شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران، ۲۰ شهریور ماه را برای رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده فوت «بنیتا» تعیین کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای نیز پیش از این گفته بود که تشخیص علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه به عهده قاضی رسیدگی کننده به پرونده است.

 

جرم یکی از متهمان قتل عمد اعلام شد

در کیفرخواست با استناد به شواهد موجود جرم یکی از متهمان قتل عمد تشخیص داده شده است.


درخواست اشد مجازات برای متهمان پرونده «بنیتا» توسط نماینده دادستان

در جلسه رسیدگی به پرونده متهمان «بنیتا» که در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، قاضی شهریاری نماینده دادستان و سرپرست دادسرای امور جنایی، کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران را قرائت کرد.

قاضی شهریاری متن کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران را چنین قرائت کرد:

ساعت 10 صبح 29 تیر ماه حسب تماس فردی مبنی بر سرقت خودروی پراید به همراه فرزند خردسالش، پرونده‌ای در کلانتری تشکیل و تحقیقات آغاز شد. با توجه به اظهارات شاکی زمانی که او مشغول بستن در پارکینگ بوده، در یک لحظه سارق اقدام به سرقت خودرو و کودک هشت ماهه‌ می‌کند. آدم ربایی و قتل در این پرونده در پاکدشت به وقوع پیوسته، اما پرونده به دلایل قانونی برای رسیدگی به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم ردیف اول اتهاماتی چون شرب خمر و حمل مواد مخدر و درگیری با ماموران پلیس را در پرونده خود دارد. وی در اظهارات خود اعلام کرده که روز حادثه به دنبال تهیه مواد مخدر با یک موتور برخورد می‌کند که قفل بوده و نتوانسته آن را سرقت کند. متهم در ادامه اعترافاتش گفته که در ادامه با خودروی پراید روشن مواجه می‌شود و به دوستانش گفته که ماشین پراید روشن است بیایید سوار شویم و پیاده نرویم و اینگونه ماشین را سرقت کرده است. پس از بررسی‌ها، خودرو مسروقه و جسد کودک 8 ماهه در داخل آن کشف و به پزشکی قانونی منتقل شد که علت فوت گرمازدگی و عوارض ناشی از آن اعلام شد.

نماینده دادستان گفت: برابر قانون و مطابق درخواست اولیای دم، تقاضای قصاص در ملاء‌عام می‌شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: متهم ردیف اول با توجه به ناتوان بودن کودک، شدت گرما، قرار دادن کودک در ماشین بدون عبور جریان هوا، سرقت مقرون به آزار و تحصیل مال نامشروع که تمامی این اعمال بنا بر اظهارات خودش در نهایت آگاهی انجام شده، متهم به قتل عمدی است.

وی گفت: اتهامات متهم ردیف دوم سرقت مقرون به آزار، تحصیل مال نامشروع، معاونت در سرقت و خودداری از کمک به طفل شیرخواره است.

نماینده دادستان تاکید کرد: با توجه به ادله پرونده و تقاضای اولیای دم برای قصاص، برابر قانون از دادگاه تقاضای قصاص در ملاء عام و اشد مجازات برای متهمان دارم.

خانواده بنیتا روی قاتل اسم گذاشتند

خانواده بنیتا در دادگاه از نام بردن متهمان خود داری کرده و آنان را به لقب حرمله صدا می زنند.
گفتنی است مادر بنیتا  اشد مجازات و حضور والدین متهمان برای اعدام آنان را خواستار شد./ الف

 

دادگاه متهمان قتل بنیتا پایان یافت

با اعلام قاضی کشکولی جلسه بعدی دادگاه چهارشنبه مورخ 22 شهریور برگزار می شود

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع:  میزان / isna.ir