دکتر صلحی اظهارات قبلی خود را بکلی انکار نکرده
 اوایل شهریورماه سال جاری روزنامه شهروند خبری درباره پرونده پزشک معروف تبریزی و اینکه دکتر صلحی تمامی اعترافاتش را انکار کرده است منتشر کرد .

دکتر صلحی اظهارات قبلی خود را بکلی انکار نکرده

سلامت نیوز: اوایل شهریورماه سال جاری روزنامه شهروند خبری درباره پرونده پزشک معروف تبریزی و اینکه دکتر صلحی تمامی اعترافاتش را انکار کرده است منتشر کرد . پس از انتشار این گزارش در سلامت نیوز وکلای دکتر صلحی در اظهارنامه ای که برای سلامت نیوز ارسال کرده اند به ادعاهای مطرح شده در این گزارش ایراد گرفته و مطالب درج شده در این گزارش را تکذیب کردند.

به گزارش سلامت نیوز، بابک بابازاده و سهراب نجفی به عنوان وکلای دکتر علیرضا صلحی،گزارش روزنامه شهروند درباره اینکه این پزشک تمامی اعترافات خود را انکار کرده است، تکذیب کرده اند.



به گزارش سلامت نیوز متن اظهارنامه وکلای دکتر صلحی به شرح زیر است:
به تجویز ماده ۱۵۶ از قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی مصوب ۱۳۷۹ ، مطالب ذیل رسما و قانونا به شما ابلاغ و اخطار می گردد:
با ابراز تاسف عمیق، اخیرا مطلبی در سایت آن خبرگزاری نسبت به موکل اینجانبان(آقای علیرضا صلحی) با عنون «پزشک تبریزی همه چیز را انکار کرد!» درج شد که به واقع موجب حیرت و بهت زدگی اینجانبان و قطعا سایر افراد و مقامات مطلع گشته است.

مطلبی که به راستی با رسالت و جایگاه یک رسانه خبری که وظیفه خطیر روشنگری و بیان حقایق و خودداری جدی از نشر مطالب خلاف واقع و جلوگیری از انحراف و تشویش اذهان عمومی و ایجاد فضای مسموم در جامعه را عهده دار است ، در تعارض است که صرف نظر از موانع، برخوردها و جرم انگاری های قانونی و قضایی در این خصوص ، یک رسانه متعهد بایستی خود را ملزم به این اصول اخلاقی و حرفه ای بداند. متاسفانه و متاسفانه مطالب اخیر منتشر شده علاوه بر این که مصداق بارز ارتکاب جرم افتراء و نشر اکاذیب می باشد، تمام این اصول اخلاقی،انسانی و حرفه ای را نیز به شدت زیر سوال برده است. چه اینکه در سرتاسر مطلب منتشره، موارد عدیده کذب و ناصوابی مشاهده می شود که کاملا و قطعا مغایر با واقعیت می باشد.


فی الحال به جهت پرهیز از اطاله کلام،صرفا برای مثال به چند نمونه از این اکاذیب اشاره می شود، در ابتدا و مهمتر از همه تیتر و عنوان خبر منتشره می باشد که کذب محض است «پزشک تبریزی همه چیز را انکار کرد!!!!» قطعا این عنوان و مطلب کاملا کذب محض بوده و به هیچ وجه حقیقت ندارد.


در ادامه بیان شده اولین جلسه رسیدگی دادگاه در مهرماه برگزار خواهد شد. این امر به هیچ وجه حقیقت نداشته و صحیح نمی باشد ، چه اینکه اولا; اولین جلسه رسیدگی دادگاه به صورت رسمی و قانونی در تیرماه برگزار شده و جای بسی تعجب و سوال است که چگونه و بر چه اساس و قانونی در مطلب منتشره بیان شده که جلسه برگزار شده در تیرماه جلسه مقدماتی بوده و اولین جلسه رسمی در مهرماه برگزار خواهد شد؟! و اصلا منظور از جلسه مقدماتی و جلسه رسمی چه می تواند باشد؟! حتما که این مطلب فاقد هرگونه محمل قانونی بوده و می باشد.


ثانیا; زمان دومین جلسه رسیدگی به طرفین ابلاغ شده و به هیچ وجه تاریخ آن مهرماه سال ۱۳۹۶ نیست. در جای دیگری بیان شده که شاکی دیگری به پرونده اضافه شده و تقاضای قصاص نموده، متاسفانه این مطلب نیز کاملا خلاف واقعیت می باشد و همچنین درج شده که پدر و مادر مرحومه (همسر دکتر صلحی) در جلسه دادگاه حضور نداشتند که متاسفانه و متاسفانه باز هم شاهد ذکر مطالب کذب می باشیم.


با توجه به متعدد بودن موارد خلاف واقع می توان گفت که این خبر و مطلب به طور کلی کذب می باشد.


از طرف دیگر نحوه نوشتار و بیان و مطالب فرعی درج شده در این خبر توسط یک سایت خبری متاسفانه به صورت مشهود کاملا دارای معنی مشخص و جهت دهنده بوده و معلوم نیست که مطالب بیان شده توسط چه شخصی ارائه گردیده و چرا آن خبرگزاری در پی جهت دهی به اذهان عمومی است؟! آنچه مسلم و محرز است این که اولین جلسه دادرسی برگزار شده و جلسه دوم به تشخیص قضات محترم دارای زمان مشخص(مشخصا غیر از مهرماه ) بوده و موکل به هیچ وجه اظهارات قبلی خود را به کلی انکار نکرده است و ....


لازم به ذکر است رسیدگی به هر اتهامی به موجب دلایل در دادگاه اسلامی صورت می گیرد و اقدامات شما موجب لطمه به شرف و حیثیت موکل،تشویش و جهت دهی غلط افکار عمومی و مسموم ساختن فضای جامعه،آن هم در این حجم گسترده ، گشته و مهمتر از همه کاملا مغایر با روند دادرسی بوده و بی شک به پیکره رسیدگی قضایی عادلانه و حقوق اصحاب دعوا خدشه اساسی وارد کرده و دخالت در امر قضا و مصداق بارز جرم و افتراء و نشر اکاذیب می باشد.

لذا ضمن اخطار به شما در خصوص ادامه ندادن نشر این دست اکاذیب، با عنایت به کذب بودن مطلب منتشره در قسمت های متعدد(بیش از ۱۰ مورد) ، قطعا اقدام قانونی مناسب بر اساس قوانین و مقررات موضوعه جمهوری اسلامی ایران، دلایل و مدارک متقن و با جدیت تمام از مراجع قضایی صالحه با هدف جلوگیری از این چنین خبرسازی ها و ترویج روشنگری و حقیقت گویی در رسانه های خبری و کمک به تحقیق و آشکار شدن حقیقت امر در فضای کاملا سالم و عادلانه، به عمل خواهد آمد.

گفتنی است 17 مهر ماه سال 95 پنج عضو خانواده پزشک تبریزی از جمله همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگ دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ پزشک تبریزی، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.


«علیرضا صلحی» پزشک تبریزی در اظهاراتش مدعی شد که از سوی فردی ناشناس، غذایی دریافت کرده که همسر و مادربزرگ وی در اثر خوردن این غذا مسموم شده و در نهایت فوت کرده‌اند.

موسی خلیل‌اللهی دادستان تبریز 10 آبان ماه سال 95 از صدور نظریه پزشکی قانونی در رابطه با فوت دو عضو خانواده پزشک تبریزی خبر داد و گفت: مطابق نظریه پزشکی قانونی علت فوت دو نفر از اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین (قرص برنج) بوده است.


دادستان تبریز همچنین مسمومیت به دلیل مصرف غذای نذری را نیز منتفی دانست و گفت: اساسا موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صد در صد منتفی و به هیچ وجه موضوع غذای نذری مطرح نبوده است، غذاها از یکی از رستوران‌های تبریز خریداری شده است و بر اساس تحقیقات پرونده و بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا مشخص شده است.


حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه نیز 23 آبان ماه سال 95 با اشاره به پرونده پزشک تبریزی اظهار کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده، با دلیل و مدرک و اقرار خود فرد ثابت شد که غذا، غذای نذری نبوده است.پزشک اعتراف کرده که از فلان رستوران غذا را تهیه کرده و فیش خرید و دوربین ها بیانگر صحت این اعتراف است.


۲۱ فروردین ماه سال ۹۶ موسی خلیل اللهی دادستان عمومی و انقلاب تبریز در گفت و گویی با ایسنا از صدور کیفرخواست در پرونده پزشک تبریزی و ارسال آن به دادگاه خبر داد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: سلامت نیوز