واکنش سفارت ایران در تایلند به ادعای زوج گردشگر ایرانی
آژانس توریستی که این دو گردشگر را به تایلند برد است، فقط به ایرانی‌ها خدمات نمی‌دهد بلکه گردشگرانی از سراسر دنیا به آنها مراجعه می‌کنند و حتی اگر در یک مورد هم ضعیف عمل کند کل تجارتشان زیر سوال می‌رود.

ادعای زوج گردشگر ایرانی که به تایلند سفر کرده اند

یک منبع آگاه در سفارت کشورمان در بانکوک با اشاره به انتشار خبری مبنی بر سرگردانی دو گردشگر ایرانی در پی حمله یک فیل به آنها با تاکید بر این‌که "سفارت ایران در تایلند هیچ‌گاه درخواست کمک این افراد را رد نکرده است" گفت:‌ طبق اسناد و مدارک موجود آژانس گردشگری مورد نظر، رسیدگی‌های لازم به این دو گردشگر انجام شده و اسناد و مدارکی دال بر رضایت آنها نسبت به اقدامات این آژانس ارائه شده است.

 این مقام آگاه در ادامه با اظهار تاسف از بیان یک طرفه واقعه از سوی این دو گردشگر که یک زن و شوهر هستند گفت: ما هم از اینکه برای دو شهروند کشورمان در سفری تفریحی چنین سانحه‌ای رخ داده است ناراحت هستیم ولی این حادثه در شهر پوکت که از بانکوک فاصله دارد اتفاق افتاد. تماسی که آنها با ما گرفتند از فاصله ۸۴۰ کیلومتری بوده است.

وی ادامه داد: به خاطر این‌که امکان حضور در محل برای ما وجود نداشت سفارت از آنها خواست تا اطلاعات تکمیلی، شرح واقعه و شماره تماسی از خودشان برای سفارت ارسال کنند که متاسفانه چنین تماسی گرفته نشد و اطلاعاتی از آنها برای ما ارسال نشد. بخش کنسولی سفارت برای خدمات دهی تاسیس شده بنا بر این این‌که دو نفر ادعا کردند به آنها گفته شده دیگر تماسی با سفارت نگیرند، صحت ندارد چرا که وظیفه ماست تا پاسخگو باشیم.

این منبع آگاه گفت: گزارش ایسنا را خواندم. متاسفانه پر از اطلاعات کذب است؛ چرا که این خانم و آقا امضا داده‌اند که از شرایط و مراقبت‌های انجام شده رضایت داشتند. من با نماینده آژانس مسافرتی آنها صحبت کردم. آنها دست خطی مبنی بر این‌که پس از حادثه‌ای که برای این دو نفر اتفاق افتاده است به بیمارستان منتقل شده‌اند، دادند. این خانم و همسرشان این رضایت‌نامه را امضا کرده و در آن اعلام کرده‌اند که (در بیمارستان) به خوبی از نظر پزشکی به آنها توجه شده و تمام هزینه‌ها را خودشان (آژانس گردشگری) پرداخت کرده است. در ادامه هم تایید کرده‌اند که در سانحه اتفاق افتاده تلفن همراه آنها شکسته و آژانس گردشگری مورد نظر موبایل‌شان را به شرکت سونی برده و یک تلفن همراه سالم به آنها تحویل داده است و تکرار می‌کنم که در انتها این متن را امضا کرده‌اند.

وی ادامه داد:‌ آژانس توریستی که این دو گردشگر را به تایلند برد است، فقط به ایرانی‌ها خدمات نمی‌دهد بلکه گردشگرانی از سراسر دنیا به آنها مراجعه می‌کنند و حتی اگر در یک مورد هم ضعیف عمل کند کل تجارتشان زیر سوال می‌رود. این شرکت حرفه‌ای و تمام اظهار رضایت‌ها آنها را به صورت مکتوب جمع‌آوری و یک کپی از آنها را برای ما ارسال کرده است که ما هم برای وزارت امور خارجه ارسال خواهیم کرد.

این منبع آگاه با اشاره به شکایت این خانم و آقا که بر اساس آن ادعا کرده‌اند پس از سانحه در تایلند از سوی آژانس گردشگری آنها و سفارت ایران مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌ و نزد پلیس رفته و شکایتی تنظیم کرده‌اند گفت: پس از این شکایت، آژانس توریستی با حضور پلیس مبلغ تعیین شده را پرداخت کرده و رضایت این زوج را جلب کرده‌اند، حتی عکس این واقعه هم موجود است.

وی ادامه داد: متاسفانه اظهارات آنها مملوء از کذب و دروغ است. تمامی اسناد مورد اشاره به فارسی و همراه با عکس موجود است. برای مثال در عکس مشخص است که آنها در اداره پلیس حضور یافتند و مبلغ موردنظر به آنها پرداخت شده است. علاوه بر این آنها گفته‌اند که هفت روز در بیمارستان بستری بوده‌اند در حالی که طبق اسناد تنها سه روز در بیمارستان بوده‌اند.

این منبع آگاه در سفارت خاطرنشان کرد:‌ سفارت‌خانه‌های کشورمان هیچ‌گاه به مراجعان نمی‌گویند که با آنها تماس نگیرند. آنها همین اظهارات را در رابطه با آژانس گردشگری هم داشتند که آژانس هم می‌گوید چنین رفتاری با آنها نداشته است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir