واکنش ها به سخنان مبتذل ترامپ درباره ایران
سخنان  وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه  ایشان را نشان می دهد

سخنان  وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا

ظریف: سخنان ترامپ سخیف، شعاری و بی محتوا بود

وزیر امور خارجه کشورمان ،که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان‌ ملل متحد در نیویورک بسر می برد، در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در این نشست اظهارکرد: سخنان وی بویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت چنان سخیف، شعاری و بی محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد.

 محمد جواد ظریف همچنین تاکید کرد : سخنان  وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه  ایشان را نشان می دهد که در کنار واقعیاتی همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم های دیکتاتوری منطقه و ایجاد و تقویت گروههای تروریستی حاصلی جز انزوا و بی اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.

ترامپ مظهر ولنگاری سیاسی در دنیاست/ آمریکا حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمریکا را نماد تروریسم دولتی و گسترش خشونت در جهان و ترامپ را مظهر ولنگاری در عرصه هنجارهای سیاسی حاکم بر دنیا خواند و تاکید کرد که ترامپ با اظهارات امروزش در مجمع عمومی سازمان ملل عمق دشمنی‌اش را با نظام مستقل جمهوری اسلامی ایران نشان داد اما باید بداند آرزوی دخالت در ایران را به گور خواهد برد.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه و ادعاهای ترامپ در مورد ایران در اولین سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: آمریکا نماد تروریسم دولتی و گسترش خشونت در جهان است که در همه بحران‌های منطقه از عراق و سوریه تا یمن و لیبی نقش کمک‌کننده و ترویج‌گر خشونت و حمایت از نیروهای تروریستی را به عهده دارد.

وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم همه این ادعاها بارها ثابت کرده که آمریکایی‌ها بسیار صریح و علنی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند و نقش نجات سران داعش را بعد از شکست در عراق و سوریه به صراحت بازی کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود:آمریکا و رژیم صهیونیستی در درمان مجروحان داعش در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی سیاست‌های همسویی داشته‌اند که این نشان‌دهنده سیاست‌شان در ترویج خشونت در منطقه است. آمریکا در شرایطی چنین اتهاماتی را به جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کند که به اذعان همه دولتمردان، ناظران منطقه و منصفان جهان جمهوری اسلامی ایران مهمترین نقش را در مبارزه با گروه‌های تروریستی ایفا می‌کند. به طوری که اگر این نقش ارزنده از طرف ایران نبود امروز شاهد وضعیت بسیار بحرانی در عراق و سوریه بودیم و عملا همان بحرانی که به لیبی تحمیل شده است را در منطقه در وضعیت مشابهی شاهد بودیم.

بروجردی تاکید کرد: سخنان نابخردانه ترامپ کاملا مردود است. ترامپ رئیس‌جمهور کشوری است که همه تعهدات مهم بین‌المللی از جمله توافق برجام را نقض کرده است و عملا مظهر ولنگاری در عرصه هنجارهای سیاسی حاکم در جهان امروز است.

وی افزود: نقشی که آمریکا در کشتار مردم یمن ایفا کرد همان نقشی است که در کشتار مردم عراق و سوریه از خود نشان داد و عملا تبدیل به کشور اسلام‌ستیز تمام‌عیار شد لذا مسلمانان جهان نباید به هیچ‌وجه فریب ژست‌های صلح‌طلبانه آمریکا را بخورند و باید در مقابل این رفتارهای آمریکا ایستادگی کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به رفتارهای ضدحقوق بشر آمریکا بخصوص بعد از ریاست‌جمهوری ترامپ اشاره و اظهار کرد: تصمیم دولت آمریکا در ایجاد محدودیت در تردد اتباع ایرانی به آمریکا در کنار تلاش در جهت ابقاء تحریم‌های غیرقانونی و ناجوانمردانه آمریکا به ملت ایران همه حکایت از عمق دشمنی آمریکایی‌ها با ملت ایران دارد. امروز ملت ایران به خوبی این موضوع را درک کرده و در مقابل آمریکا محکم ایستاده‌اند.

بروجردی در واکنش به اظهارات سخیف ترامپ در مورد مسائل داخلی ایران گفت: آمریکا حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد. اظهارات آمریکایی‌ها نشان از عمق دشمنی آنها با نظام مستقل جمهوری اسلامی ایران را دارد. آنها دنبال کشورهایی هستند که از سیاست‌های آمریکا در منطقه پیروی کنند که این آرزو را درباره جمهوری اسلامی ایران به گور خواهند برد.

 

واکنش یک عضو دفتر رییس جمهوری به سخنرانی ترامپ

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری در واکنش به سخنرانی رییس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و طرح اتهامات و ادعاهای واهی از سوی او اظهار کرد: کسی که با عوام فریبی و رفتاری غیر دموکراتیک رییس جمهور شود، از درک تفاوت میان سخنرانی در سازمان ملل و بازی خشن فوتبال آمریکایی عاجز است.

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری با انتقاد از طرح برخی اتهامات از سوی سخنرانان مجمع عمومی سازمان ملل از جمله رییس جمهور آمریکا، در توییتر خود نوشت:

«کسی که با عوام فریبی و رفتاری غیر دموکراتیک رییس جمهور شود،از درک تفاوت میان سخنرانی در سازمان ملل و بازی خشن فوتبال آمریکایی عاجز است؛

‏دنیا اگر به گسترش صلح در برابر جنگ ‌طلبی متعهد است، نباید اجازه دهد UN محل نفرت پراکنی و جنگ افروزی شود؛

نخستین گام، حفظ حرمت دیپلماسی در مقر آن است.»

روز گذشته دانلد ترامپ- رییس جمهور آمریکا- در سخنرانی خود در اجلاس سران عضو مجمع عمومی سازمان ملل، با حمله لفظی به تعدادی از دولت‌های دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران، به بیان اتهاماتی واهی درباره این کشورها پرداخت.

57558675.jpg

 

نقوی‌حسینی: سخنرانی سخیف ترامپ بیانیه رژیم صهیونیستی بود/ او نامتعادل است

سیدحسین نقوی حسینی  در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه و ادعاهای ترامپ در مورد ایران در اولین سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: سخنان سخیف و خارج از عرف رئیس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد، باعث تعجب مجامع بین‌المللی و سران کشورهای مختلف شد چون سازمان ملل مرکز پیگیری صلح، برقراری عدالت، رعایت حقوق بشر، مقابله با بحران و جنگ افروزی است. پس اینکه این تریبون با سخنرانی ترامپ تبدیل به تریبون جنگ، تهدید، بحران، منازعه، اقدام علیه بشریت و اقدام در جهت ظلم و بی عدالتی شود، جای تعجب دارد.

وی ادامه داد: سخنان ترامپ از سر ناآگاهی، بی اطلاعی و غیرمسئولانه در قبال جمهوری اسلامی ایران مطرح شد که در طی سال‌های گذشته رفتاری کاملا منطقی در چارچوب موازین بین‌المللی و در جهت ایجاد ‌آرامش مبتنی بر گفت‌وگو و توافق داشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: رفتارها و سخنان ترامپ آن هم به این شکل سخیف و زننده تنها آدمی را به این سمت می‌برد که در عقل و هوش این فرد تردید و احساس کند که ترامپ فردی بیش فعال است. انگار باید هیئت پزشکی بر روی مغز این فرد نامتعادل بررسی کند که اختیارات دولتی همچون آمریکا را در دست گرفته و برخلاف همه موازین و عرف بین‌المللی تهدیدی برای جهان محسوب می‌شود.

نقوی حسینی همچنین با اشاره به اظهارات ترامپ در زمان انتخابات آمریکا گفت: آقای ترامپ در نطق‌های انتخاباتی‌اش از سیاست‌های مداخله جویانه و جنگ افروزانه آمریکا انتقاد می‌کرد و به شدت معتقد بود که دیگر آمریکا درگیر مسائل بیرون از کشورش نمی‌شود. حتی ترامپ پا را فراتر گذاشت و سیاست‌های روسای جمهور قبلی آمریکا را نقد کرد و به آن معترض شد.

وی افزود: اکنون همین فرد اظهاراتی خشونت آمیزتر را با شدت بیشتری نسبت به روسای جمهور پیشین آمریکا مطرح می کند که این نشان می‌دهد فرقی نمی کند چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا می شود چون پشت صحنه صهیونیست‌ها هستند که آنها را هدایت می کنند.

نقوی حسینی اضافه کرد: بر این اساس می توان گفت که اظهارات ترامپ بیانیه رژیم صهیونیستی بود چون بررسی نظرات پیشین ترامپ با اظهارات فعلی‌اش تضادی را نشان می دهد که تعبیری جز دخالت صریح صهیونیست ها در مصالح ملت و دولت آمریکا ندارد گویی که نه تنها مصالح داخلی آمریکا برای روسای جمهور این کشور اهمیتی ندارد که منافع بین‌المللی و منطقه‌ای نیز مطرح نیست. آنها تنها تامین منافع و خط مشی صهیونیست ها را به عنوان اولویت اولشان دنبال می کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیح واکنش ایران به این اظهارات سخیف ترامپ گفت: همانطور که جمهوری اسلامی ایران طی 37 سال گذشته نشان داده استوار، محکم، مقتدر، اهل منطق، مذاکره، گفت‌وگو و توافق است و به همین مسیر نیز ادامه خواهد داد. البته برای تمامی سناریوهای تعریف شده آمادگی کامل دارد.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم به توافق برجام تا نهایت برنامه زمان بندی شده آن هم با کمال همکاری ادامه دهیم. البته اگر آنها برجام را متوقف کرده یا از آن خارج شوند، به همین اندازه آمادگی وجود دارد که به شرایط قبلی بازگشته و به کارمان با قدرت ادامه دهیم.

نقوی حسینی در پایان اظهار داشت: به نفع همه جهان، منطقه، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مختلف است که مطابق توافق بین‌المللی برجام عمل کرده و نشان دهند ضمن پایبندی به این توافقات برای مقررات بین‌المللی احترام قائلند و موازین بین‌المللی را رعایت می نمایند تا همین روال در دنیا ادامه پیدا کند.

 

عارف: سخنرانی ترامپ نفرت‌انگیز بود

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نسبت به سخنان ترامپ در سازمان ملل واکنش نشان داده و آن را نفرت انگیز دانست.

 محمدرضا عارف در حساب توییتر خود با اشاره به سخنان ترامپ در سازمان ملل نوشت:

«سخنرانی ترامپ آنقدر نفرت انگیز بود که حمایت مردم کشورش را هم به دنبال نخواهد داشت. افراط گرایان و خشونت‌طلبان روز به روز در جهان منزوی‌تر خواهند شد».

 

 هیلاری کلینتون: سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی بسیار سیاه و خطرناک بود

رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از حزب دموکرات سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرده و لحن آن را "بسیار سیاه و خطرناک" توصیف کرد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ و وزیر امور خارجه سابق آمریکا درباره سخنرانی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل حول محور کره شمالی گفت: به نظر من این سخنرانی بسیار سیاه و خطرناک بود و پیامی نبود که رهبر مهمترین و بزرگترین کشور جهان باید آن را ایراد می‌کرد.

وی افزود: رویکرد ترامپ باید دیپلماتیک می‌بود. امیدوار بودم که ترامپ در این سخنرانی می‌گفت "ما کره شمالی را خطری برای متحدانمان، منطقه و حتی آمریکا می‌دانیم. ما از تمامی کشورها می‌خواهیم تا با آمریکا برای پایان دادن به تهدیدی که از جانب کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای همه ما به وجود آمده همکاری کنند".

کلینتون در ادامه گفت: ای کاش ترامپ، کیم جونگ اون را به عنوان "مرد موشکی" توصیف نمی‌کرد و در عوض صریحاً می‌گفت "ما حمله به دوستان‌مان و یا خودمان را تحمل نمی‌کنیم".

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی روز سه شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد که اگر کیم جونگ اون به تهدید آمریکا ادامه دهد دولت کره شمالی را نابود خواهد کرد.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir