علت انفجار مرگبار در خیابان آبشار قم
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: پس از بررسی های تیم کارشناسی مشخص شد که علت انفجار واحد اقامتی در قم نشت گازی شهری بود و انفجار کپسول علت این حادثه نبوده است.

علت انفجار واحد اقامتی در قم چه بود؟

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: پس از بررسی های تیم کارشناسی مشخص شد که علت انفجار واحد اقامتی در قم نشت گازی شهری بود و انفجار کپسول علت این حادثه نبوده است. عباس جعفری با اشاره به حادثه روز پنج شنبه در قم افزود: با بررسی های انجام شده در محل حادثه پس از آواربرداری کامل و با توجه به نشست گاز شهری، بی احتیاطی مسافران علت انفجار نبود.
 
وی اظهارکرد: واحدهای اقامتی و خانه های مسافر باید در جهت ارتقای ایمنی مجوزهای لازم را از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی دریافت کنند اما هنوز در این زمینه اقدامی قانونی برای اجرایی شدن این طرح صورت نگرفته است.
 
جعفری بیان کرد: در مراحل اولیه از آتش سوزی از سوی برخی از خبرگزاری ها علت حادثه انفجار کپسول اعلام شد که این امر در همان ابتدا تکذیب گردید.
 
وی در پایان عنوان کرد:علت حوادث در شهر باید از سوی آتش نشانی اعلام شود و هیچ شخص و مسئول دیگری در این باره نمی تواند اظهار نظر نماید البته علت حوادث نیز پس از بررسی های کارشناسانه اعلام می شود.
 
گفتنی است در این حادثه که در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) اتفاق افتاد 6 نفر کشته و 15 نفر مجروح شدند.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir