یک میلیارد دستمزد برای مداح مشهور
با آغاز ماه محرم، هیات‌های مذهبی نیز رونق دوباره می‌گیرند. مراسمی كه اسلام ناب محمدی(ص) را از طریق میراث ماندگار سید‌الشهدا(ع) سینه به سینه و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌كند.

تکذیب پرداختی یک میلیاردی به مداح مشهور

بنابر اعلام برخی منابع غیر رسمی، یکی از مداحان معروف کشور، دهه اول محرم امسال را مهمان یکی از شهرهای شمالی کشور بوده است. براساس اعلام این منابع، این مداح در ازای 10 شب مداحی در یک هیات مذهبی، پاکتی نجومی دریافت کرده است که این موضوع البته نیازبه بررسی بیشتر دارد. گفته می شود بانی این هیات نیز مدیرعامل یکی از تیم های فوتبال دسته یک کشور است.
 
بعد از انتشار این خبر، قاسم حسن زاده، مدیر عامل تیم خونه به خونه بابل در رابطه به انتشار این خبر، ضمن تکذیب این موضوع گفت:«چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد و چنین مبلغی به مداح حاضر در هیات غریب مدینه امیر کلا پرداخت نشده است». حسن‌زاده با بیان اینکه ارتباط این مداح با او ارتباطی دوستانه و خانوادگی است، گفت:«سال‌هاست با این مداح رابطه دوستانه و خانوادگی داریم و در ماه، سه روز این مداح مهمان من و خانواده ام است و سال‌هاست در ایام محرم این مداح در دهه اول در شهر بابل حاضر می شود و رابطه ما خارج از این مسائل است». وی در پاسخ به این سوال که آیا این مداح به صورت رایگان در هیات غریب مدینه حاضر شده است، بیان کرد:« این‌گونه نیست اما مبلغی که شما می گویید صحت ندارد و باعث ناراحتی خاطر این مداح شده است و نه از سوی ایشان مبلغی اعلام شده و نه بنده چنین پولی به ایشان پرداخت کردم».
 
بعد از صحبت با حسن زاده، یکی از نزدیکان وی در تماسی، توضیحاتی درباره این خبر اعلام کرد. وی که در فرمانداری احمدی نژاد در دولت دهم فعالیت می‌كرد و یک سال نیز در دولت روحانی سکاندار مسئولیت فرمانداری بود و بنابه دلایلی از این سمت کنار گذاشته شد، گفت:« نشر خبری در رابطه با دریافت چنین مبلغی از سوی مداح دعوت شده به این هیات صحت ندارد». وی در ادامه در رابطه با مبلغ دریافتی توسط این مداح گفت:« سال گذشته این مداح در ازای 10 شب حضور در هیات غریب مدینه مبلغ 10 میلیون دریافت کرد که از این مبلغ، پنج میلیون را به پرداخت کننده پول برگرداند».
 
بر اساس صحبت حسن زاده و نزدیکان وی، پرداخت این مبلغ به مداح معروف کذب است اما داستان دریافت مبالغ کلان توسط برخی مداحان، موضوع جدیدی نیست. مسئول یکی از هیات های مذهبی در رابطه بامبلغ دریافتی برخی از این مداحان به «قانون» گفت:«میزان دریافتی برخی از مداحان در ایام پر تردد و ماه های محرم، صفر، ایام فاطمیه و شب های قدر با روزهای عادی متفاوت است و مبلغ دریافتی گاهی 10 برابر می شود». بر اساس اعلام این برنامه گذار، در ایام بدون مناسبت سال، برخی از مداحان مانند «م» 12میلیون، «س» 8 میلیون، «ه» 10میلیون و «پ» 7 میلیون هدیه دریافت می کنند که این هدیه در قالب سکه یا چک حامل است. وی افزود:« برخی از این مداح‌ها نیز قیمتی را در رابطه با میزان دریافتی خود اعلام نمی کنند و موضوع را به اختیار خود میزبان می گذارند».


 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه قانون