رکوردشکنی ایرانیان در صفحه اینستاگرام ترامپ
در پی انتشار سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ در صفحه رسمی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، کاربران ایرانی با درج بیش از ۲ میلیون کامنت، نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند.

واکنش به انتشار سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ در صفحه شخصی اش

 معصومه بخشی پور: در پی انتشار سخنان ضد ایرانی دونالد ترامپ در صفحه رسمی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، کاربران ایرانی با درج بیش از ۲ میلیون کامنت، نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند.
 
 در عرض یک روز اتفاق افتاد؛واکنش کاربران ایرانی اینستاگرام به پست ترامپ/ درج ۲میلیون کامنت

بعد از سخنرانی توهین آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ایران در روز جمعه ۲۱ مهرماه و اعلام سیاستهای خصمانه کاخ سفید علیه دولت ایران، کاربران ایرانی با حضور در صفحه رسمی اینستاگرام ترامپ، نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند.

از آنجایی که در این اظهارات، رئیس جمهور آمریکا با تحریف نام خلیج فارس از آن با عنوان جعلی خلیج عربی یادکرد، کاربران ایرانی با به کارگیری هشتگهایی چون persian_gulf_for_ever ، persiangulf، خلیج فارس، لبیک یا خامنه ای و trump_is_stupid در صفحه رسمی وی، اعتراض خود را به این اظهارات ایران ستیزانه اعلام کردند.

بررسیها نشان می دهد که در پست ضد ایرانی صفحه رسمی ترامپ که به تشریح محتوای سخنرانی زننده وی اختصاص یافته، بیش از ۲ میلیون کامنت (اظهارنظر) با هشتگهای فوق تاکنون درج شده و در عرض ۲۴ ساعت نیز ۱.۳ میلیون کامنت به ثبت رسیده است.

این درحالی است که پیش از این پست هایی که در صفحه رسمی اینستاگرام ترامپ منتشر شده بود کمتر از ۲۰ هزار کامنت داشته است.

در همین حال کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی توئیتر نیز نسبت به اظهارات خصمانه ترامپ واکنش اعتراضی داشتند. به نحوی که طبق برآوردها بالغ بر ۱۵۰ هزار توئیت در کمتر از ۲۴ ساعت در این باره منتشر شد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز بر نقش فضای مجازی در انزوای تاریخی آمریکا اشاره کرد و با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: این از برکات توسعه فضای مجازی است که پروپاگاندای ترامپ، با واکنش عالمانه و وحدت آفرین مردم و مسئولان، تبدیل به فرصتی تاریخی برای ایران و انزوای بی‌سابقه آمریکا شد.

وی در این پست از هشتگ #NeverTrustUSA استفاده کرده است.

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir