4 خودكشی عجیب فقط در یک روز
زنی ٢٧ ساله یك كیسه پلاستیكی را روی سر و صورتش كشیده بود و انتهای آن را روی گردنش با طناب بسته بود. این اقدام زن منجر به خودكشی او به علت خفگی شد.

یک روز پر از خودکشی

روز ٢٢ مهرماه ٤ خودكشی در تهران اتفاق افتاد. تیم جنایی به همراه بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران؛ قاضی مرادی و پزشكی قانونی به محل مراجعه كردند تا درباره انگیزه‌های منجر به خودكشی این ٤ نفر تحقیقات‌شان را انجام دهند.
خودكشی اول در ساعت ١٠: ١١ صبح ٢٢ مهر به كلانتری ١٢١ سلیمانیه گزارش شد.
 
زنی ٢٧ ساله یك كیسه پلاستیكی را روی سر و صورتش كشیده بود و انتهای آن را روی گردنش با طناب بسته بود. این اقدام زن منجر به خودكشی او به علت خفگی شد. اعضای خانواده این زن بعد از اینكه به خانه رسیدند زن را دیدند كه روی زمین افتاده و فوت شده است.  خودكشی دوم در ساعت ١٣:٣٤ ظهر به كلانتری ١١٦ مولوی گزارش شد. مردی ٣٤ ساله در مغازه شیشه بری‌اش كه در محدوده خیابان خیام جنوبی قرار داشت خودكشی كرد. او قلابی را روی سقف مغازه‌اش نصب كرده بود و با استفاده از طناب اقدام به خودكشی كرد. همسایه‌های مغازه او بعد از اینكه مدتی از وی خبری نشد با شكستن شیشه مغازه او را دیدند كه خود را از سقف به‌ دار آویخته و فوت شده است. خودكشی سوم در ساعت ١٤:٣١ ظهر به كلانتری ١٣٠ نازی‌آباد اعلام شد. زنی ٦٨ ساله در خانه مسكونی‌اش با آویختن طناب ‌دار به سقف خود را حلق آویز كرد و جان باخت. فرزند این زن بعد از رسیدن به خانه مادرش را دید كه اقدام به خودكشی كرده است.
 
خودكشی چهارم در ساعت ١٦:١٣ به كلانتری ١٥٣ شهرك ولیعصر اعلام شد. مردی ٤٥ ساله به پشت بام ساختمان ٤ طبقه منزل مسكونی‌اش رفته و خود را به پایین پرتاب كرده بود. البته این مرد دچار بیماری اعصاب و روان بود و مدتی قبل در بیمارستان روزبه تهران بستری شده بود. مرد جوان بر اثر سقوط از طبقه چهارم ساختمانی در شهرك ولیعصر (عج) جان خودش را از دست داد. این مرد همراه با برادرش در این مجتمع مسكونی زندگی می‌كرد و در زمان خودكشی برادرش نیز در خانه نبود.
 
هشدار بیماران برای خودكشی را جدی بگیریم
 
دكتر سامان مقدم، روانپزشك درباره خودكشی ٤ نفر در یك روز به «اعتماد» گفت: « پدیده خودكشی باید به صورت خاص بررسی شود و مستلزم این است كه همه ابعاد آن مورد توجه قرار بگیرد. صرفا نمی‌توان با توجه به آماری كه در یك روز داده می‌شود درباره این موضوع جمع‌بندی كلی انجام داد.» او درباره نقش رسانه‌ها در كم كردن آمار خودكشی افزود: «منابع خاص در هر كدام از این خودكشی‌ها باید تك‌تك مورد بررسی قرار بگیرد. اما می‌توان از رسانه‌ها برای كم كردن ابعاد این ماجرا كمك گرفت تا در آینده كمتر شاهد بروز چنین پدیده‌ای باشیم.»
 
 این روانپزشك درباره اینكه آیا بیمارانی كه دست به خودكشی می‌كنند درباره اقدام‌شان به دیگران اخطار می‌دهند یا نه نیز گفت: «بخش زیادی از كسانی كه دست به خودكشی می‌زنند سابقه بیماری‌های اعصاب و روان دارند. آنها برای مدتی تحت معالجه قرار می‌گیرند و بعد دیگر پیگیر بیماری شان نمی‌شوند و این باعث اتفاق‌های جبران‌ناپذیر است. اینكه می‌گویند كسانی كه خودكشی می‌كنند قبل از اقدام به این كار با كسی صحبت نمی‌كنند درست نیست و بسیاری از آنها درباره ناكامی‌های‌شان با خانواده یا دوستان‌شان صحبت می‌كنند یا درمورد نوع خودكشی حرف می‌زنند. این طور موارد را باید جدی گرفت.»

 

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: روزنامه اعتماد