اسکورت خاص آقای پوتین
هنگامی که پوتین به سفر می‌رود، صدها نفر او را در طول سفر مشایعت می‌کنند تا مبادا اتفاقی برای او بیفتد؛ به طوری که علاوه بر ۷ اتومبیل اختصاصی‌اش ۳ الی ۴ خودرو شاسی‌بلند هم در خیابان‌های اصلی شهر به اسکورت او می‌پردازند.

اتومبیل پوتین نه تنها ضدگلوله بلکه ضد موشک است

«در جریان سفر ولادیمیر پوتین به تهران برای شرکت در دومین اجلاس روسای جمهوری ایران، آذربایجان و روسیه، صحنه‌ای در خور توجه، توسط لنزهای دوربین‌ها‌ی عکاسان خبری شکار شد. بالغ بر ۲۰ اتومبیل در انتظار مرد شماره یک کرملین به صف ایستاده بودند تا همگی او را به ولنجک برای دیدار با حسن روحانی مشایعت کنند. ثبت این لحظه در قاب تصاویر روز گذشته فارغ از نشست‌ها‌ و گفت‌وگوهای سران تهران و مسکو از این حیث چشمگیر می‌نمود که کمتر سیاست‌ورزی در این دنیای پهناور از این میزان خودروهای محافظ و بادیگارد برخوردار است.

البته رکورد این تعداد اتومبیل برای اسکورت پوتین در تهران، پیش‌تر شکسته شده بود؛ به‌ طوری‌ که در سفر او به جمهوری چچن، میزان اتومبیل‌ها‌یی که او را برای رساندن به مرکز ریاست‌جمهوری همراهی می‌کردند، تقریبا ۵برابر تعداد خودروهایی بود که مالک کاخ کرملین را به ولنجک می‌رساندند؛ در آن سفر ۹۶ اتومبیل رئیس‌جمهوری روسیه را همراهی می‌کردند!

برخورداری از تیم محافظت و خودروهای اسکورت برای هر بازیگری در صحنه سیاست جهان امری بدیهی و منطقی است اما انگار در این وادی پوتین بیش از سایرین دغدغه حفاظت از جانش را دارد که این چنین اسکورت و از او مراقبت می‌شود.

راز تیم حفاظتی پوتین

سیاست‌پیشه‌ای که همواره تصمیم‌هایش مبتنی بر ضرب‌المثل یکی به نعل و یکی به میخ زدن است، سالانه هزینه‌های هنگفتی را صرف تجهیز تیم حفاظتی‌اش می‌کند. چیزی در حدود ۴۰۰ هزار نیروی شبه‌نظامی و پلیس تنها برای خدمت به خود او تربیت شده‌اند. مردانی که همگی عینک آفتابی به چشم می‌زنند و تکواندوکار و بوکسورهای حرفه‌ای هستند. نهاد حفاظتی حکومت روسیه(FSO) مسئول شناسایی و تربیت این افراد و همچنین آموزش راننده‌های حرفه‌ای که همگی در مسابقات رالی مدال‌آور بوده‌اند، است. رنگ مورد علاقه سازمان « FSO» مشکی است و بیشتر ماموران آن در لباس‌ها‌یی به رنگ سیاه دیده می‌شوند اما گاهی هم ملبس به لباس‌ها‌ی معمولی می‌شوند و در تجمع‌ها‌ در میان مردم عادی حضور می‌یابند. هنگامی که پوتین به سفر می‌رود، صدها نفر او را در طول سفر مشایعت می‌کنند تا مبادا اتفاقی برای او بیفتد؛ به طوری که علاوه بر ۷ اتومبیل اختصاصی‌اش ۳ الی ۴ خودرو شاسی‌بلند هم در خیابان‌ها‌ی اصلی شهر به اسکورت او می‌پردازند. نکته جالب توجه آن است که خودرویی هم که خود او بر آن سوار می‌شود، اتومبیلی نه تنها ضدگلوله که ضد موشک است. همچون اس -۵۰۰ شش دری که سوار بر آن مهرآباد را به قصد ولنجک ترک کرد.

سرتیم حفاظتی پوتین کیست؟

سرتیم حفاظتی ولادمیر پوتین کسی نیست جز ویکتور زولوتف. او امین پوتین و همینطور بادیگارد اول او به شمار می‌رود. زولوتف دارای گذشته‌ای تاریک است و پیش از آن که بخواهد به حفاظت از جان سیاست‌پیشگان بپردازد، کارگر یک کارخانه آهن بوده است. او بدون برخورداری از هیچ سابقه‌ای با درخواست خود رئیس‌جمهوری روسیه به سازمان امنیتی این کشور می‌پیوندد و بدون صرف زمانی به بالاترین درجه ممکن در تیم حفاظتی دست می‌یابد. زولوتف علت این گستردگی تیم حفاظتی پوتین را اهمیت رئیس‌جمهوری کشورش عنوان می‌کند.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir