خانم مولاوردی با زائران کاری نداشته باشید
دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، در صفحات شبکه اجتماعی، به مسئله‌ای در راه‌پیمایی اربعین اشاره‌ کرده‌اند که به نظر می‌رسد جای پرداختن و توجه است.

چه اندازه رفتارهایمان با امامان بزرگواری که برای زیارتشان می رویم ، شباهت دارد؟

شهیندخت مولاوردی با انتشار عکسی از پیاده روی اربعین که در کنار جاده حجمی از بطری‌های خالی آب روی زمین ریخته، نوشته که «چه اندازه رفتارهایمان با امامان بزرگواری که برای زیارتشان سر از پا نمی‌شناسیم و نظافت را از ایمان می‌دانند، شباهت دارد؟!»
مشرق در این زمینه چند سوال از خانم مولاوردی پرسیده است:

۱- مگر شما معاون حقوق شهروندی نیستید، در کدام رسانه نسبت به بی‌تفاوتی دولت متبوع خود نسبت به وضعیت رفاهی زوار، شکایت و پیگیری کردید؟

۲- مگر شما معاون حقوق شهروندی نیستید، در کدام صفحه تلگرامی یا اینستاگرامی خود نسبت به کمبود امکانات بهداشتی ازجمله سطل زباله و سرویس بهداشتی و ... در مسیر زوار اربعین شکایت و پیگیری کردید؟

۳- مگر شما معاون حقوق شهروندی نیستید، چه زمانی شما و همکاران دولتی‌تان نسبت به اخذ هزینه‌های بی‌مورد ازجمله دو برابر شدن هزینه بلیت اتوبوس و چند برابر شدن هزینه بلیت هواپیما و گران فروشی ارز به مسافران و دهها مشکل دیگر برای سفر به کربلا شکایت یا کمترین پیگیری کردید؟

4- آیا آن هنگام که دوستان همفکر شما در شهرداری تهران و شورای شهر پنجم از هزینه شدن بودجه و امکانات تهران در مراسم اربعین فریاد وامصیبتا سر می‌دادند و اعلام کردند که امسال دیگر امکانات بیشتری اختصاص نخواهند داد، به آنان گلایه کردید که خدمات‌رسانی به میلیون‌ها زائر از سراسر کشور (و حتی از کشورهایی نظیر پاکستان و افغانستان) نیاز به بسیج همگانی و ملی امکانات دارد؟

خانم مولاوردی ای‌کاش به‌جای دیدن این معدود نکات منفی سفر اربعین که به دلیل بی‌تدبیری و ضعف مدیرانی همچون شما و دولتمردان، فرمانداران و شهرداران به وجود آمده است، به شیرینی‌ها و نکات مثبت و آموزنده پیاده‌روی اربعین و 2/5 میلیون سفیر فرهنگی ایران توجه می‌کردید.

خانم مولاوردی ای‌کاش می‌فهمیدید که شما و امثال شما، نباید در جایگاه نقد بنشینید بلکه باید در جایگاه اجرایی، به‌جای نصیحت کردن و کنایه زدن، به امور اجرایی مملکت بپردازید و راه را برای شهروندانی که به سمت پیاده‌روی می‌روند، هموار کنید، باور کنید زوار امام حسین علیه‌السلام نیز از حقوق شهروندی برخوردار هستند.

ای‌کاش دولتمردان این موضوعات را درک می‌کردند ولی دریغ از توجه دولتی‌ها به مشکلات و گرفتاری‌هایی که برای زوار اباعبدالله(ع) ایجاد کرده‌اند و با همه سنگ اندازی باز هم سیل عظیم زائران حسینی بی‌توجه به کاستی‌ها و کوتاهی‌ها، راهی سرزمین عاشقان شدند.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع:روزنامه کیهان