گزارشی از تلفات زلزله در سرپل ذهاب
استاندار کرمانشاه در تماس تلفنی با رییس جمهور و ارائه گزارش از آخرین وضعیت زلزله در استان کرمانشاه گفت: بیشترین تلفات را در سرپل ذهاب داشتیم.

 بیشترین تلفات زلزله در سرپل ذهاب رخ داده است

 هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: هم اکنون وضعیت تحت کنترل است و کار امدادرسانی در حال انجام است.وی افزود: بیشترین تلفات را در سرپل ذهاب داشتیم. هم اکنون این شهرستان به دو بخش تقسیم شده و کار امدادرسانی در شهر سرپل ذهاب به ارتش و امدادرسانی به روستاهای شهرستان به سپاه واگذار شده و هلال احمر نیز کار توزیع اقلام را برعهده دارد.

بازوند خاطرنشان کرد: در برخی شهرها مثل اسلام آبادغرب و جوانرود خسارت ها کمتر بوده است. برآورد این است تلفات این زلزله به حدود 300 نفر برسد. بیش از هزار مجروح نیز از این حادثه برجای مانده است.

وی اظهار کرد: 28 بالگرد کار امدادرسانی را در استان برعهده دارند. کمبود دارویی در استان نداریم، ولی با کمبود آمبولانس مواجه‌ایم.

به گزارش ایسنا، تاکنون سه جلسه ستاد بحران در ناحیه سپاه سر پل ذهاب انجام شدهو اقدامات انجام شده مورد بحث قرار گرفته است. قرار است 10 فروند بالگرد به منطقه حادثه دیده اعزام شود.

 شب گذشته زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر در مرز کرمانشاه با کشور عراق رخ داده و کانون این زمین لرزه در مرز کرمانشاه و در امتداد ایران بوده است. این زمین لرزه از شمال غربی تا جنوب غربی ایران احساس شده است.

 

گردآوری: گروه خبر سيمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir