کمپین بین‌المللی جمع‌آوری امضا برای آزادی "عهد التمیمی"
فعالان در سراسر جهان کمپینی را برای جمع‌آوری یک میلیون امضای الکترونیکی به منظور درخواست از اسرائیل برای آزاد کردن یک دختر بچه فلسطینی، به راه انداخته‌اند

تاکنون ۱۲۵ هزار تن این درخواست‌ را امضا کرده‌اند

به گزارش العهد، سازمان جهانی"avaaz" که یک گروه فعال در زمینه اجتماعی و حقوق‌بشر محسوب می‌شود در بیانیه‌ای اعلام کردند: کسانی که این درخواست را امضا می‌کنند از سراسر جهان بوده و خواهان آزادی عهد التمیمی، دختربچه‌ فلسطینی که اسرائیل او را بازداشت کرده، هستند و در عین حال آزادی همه کودکان اسیری که در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند را نیز خواهان‌ شده‌اند.

عهد التمیمی در ۳۰ مارس ۲۰۰۱ در روستای "النبی صالح" فلسطین در خانواده‌ای که در مبارزه با اشغال‌گران اسرائیلی شهره است، به دنیا آمد، پدرش باسم التمیمی عضو جنبش فتح است که بارها به خاطر مقابله با رژیم صهیونیستی بازداشت شده است. تصاویر شجاعت عهد بارها در مبارزه با سربازان اسرائیلی و تظاهرات علیه آنها ثبت شده است.

آخرین تصاویر از شجاعت عهد در ۱۹ دسامبر سال جاری میلادی ثبت شد که او در اعتراض به ورود نظامیان صهیونیست به خانه آنها در مقابل دو نظامی می‌ایستد و با سیلی به صورت یک سرباز اسرائیلی می‌زند. عهد ساعاتی پس از این اقدام دستگیر شد.

در بیانیه فعالان پایگاه avaaz آمده است: ما در کنار این کودک هستیم و او تنها نیست و به اسرائیل اعلام می‌کنیم که از این به بعد اجازه نخواهیم داد کودکانمان را خوار و تحقیر کند.

آنان تاکید کردند، همه رهبران جهان باید سربازان اشغال‌گر را مورد بازخواست قرار داده و مانع از دستگیری و شکنجه کودکان فلسطینی شوند.
تاکنون ۱۲۵ هزار تن این درخواست‌ را امضا کرده‌اند.

نیروهای اشغال‌گر دو روز پس از دستگیری عهد، مادر و دخترعمویش را نیز بازداشت و پدرش را برای انجام تحقیقات فراخواندند.
دادگاه نظامی اسرائیل بازداشت موقت عهد را تا روز دوشنبه تمدید کرده تا اتهامات مطرح شده علیه او مبنی بر "حمله به سربازان اسرائیلی" و "ممانعت از انجام ماموریت نظامیان" را بررسی کند.

عهد سال‌ها پیش در ترکیه مورد تکریم رجب طیب اردوغان، نخست وزیر وقت ترکیه قرار گرفت و جایزه شجاعت را دریافت کرد و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نیز از او در مقر ریاست تشکیلات در رام الله استقبال کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir