تولید طلا از باکتری
كاشفی در چیدمان هنری خود موسوم به «كار بزرگ عاشق طلا» كه از تركیب فناوری زیستی، هنر و كیمیاگری برای تبدیل طلای مایع به طلای 24 عیار استفاده كرده، نشان داده كه این باكتری حداقل 25 برابر قوی‌تر از گزارش‌های پیشین است.



ایسنا:كشف بی‌سابقه محقق ایرانی برای تولید طلای 24 عیار از باكتری ابرنیرومند در زمانی كه ارزش طلا بسرعت در حال افزایش است، موجب شگفتی محققان شد.

كاظم كاشفی،دانشیار میكروب‌شناسی و ژنتیك مولكولی دانشگاه میشیگان دریافت یك قابلیت باكتریایی برای ایستادگی در برابر مقدار باورنکردنی از سمیت، كلید تولید طلای 24 عیار است.

وی اظهار كرد: کیمیاگری میکروبی آن چیزی است که ما در حال انجام آن هستیم و آن تولید طلا از مایعی بی‌ارزش و تبدیل آن به حالت جامد است.

كاشفی و همكارانش دریافتند كه باكتری مقاوم در برابر فلز Cupriavidus metallidurans می‌تواند در غلظت‌های عظیم كلرید طلا یا طلای مایع كه یك تركیب شیمیایی سمی بوده، رشد كند.

كاشفی در چیدمان هنری خود موسوم به «كار بزرگ عاشق طلا» كه از تركیب فناوری زیستی، هنر و كیمیاگری برای تبدیل طلای مایع به طلای 24 عیار استفاده كرده، نشان داده كه این باكتری حداقل 25 برابر قوی‌تر از گزارش‌های پیشین است.

این كار هنری حاوی یك آزمایشگاه قابل جابجایی ساخته شده از سخت‌افزار روکش طلای 24 عیار، یك راكتور زیستی شیشه‌ای و باكتری بوده كه در برابر چشم بیننده به تولید طلا می‌پردازد.

كاشفی و همكارانش این باكتری را با میزان بی‌سابقه‌ای از طلای مایع تغذیه كرده و به تقلید از فرایندی پرداخته‌اند كه به باور آنها در طبیعت روی می‌دهد. این باكتری در كمتر از یك هفته مواد سمی را تبدیل و یك قطعه طلا تولید كرد.

علاوه بر آن این هنر چیدمان از یك مجموعه تصاویر ثبت شده توسط یك میكروسكوپ اسكن الكترونی برخوردار است.

محققان با استفاده از شیوه‌های قدیمی تذهیب طلا یك ورقه طلای نازک 24 عیار را در مناطقی از چاپ اعمال كردند كه یك رسوب طلای باكتریایی شناسایی شده و از این رو هر چاپ حاوی برخی از طلاهای تولید شده در راكتور زیستی است.

  اجرای این كار در مقیاس بزرگتر بسیار پر هزینه است و همچنین موفقیت دانشمندان در تولید طلا منجر به بروز پرسشهایی در مورد تاثیرات اقتصادی و محیطی آن شده كه بر اصول اخلاقی مربوط به علوم و مهندسی طبیعت تمركز دارند.

این هنر چیدمان در رقابت هنر سایبری «جایزه الكترونیك ARS» انتخاب شده و تقدیرنامه دریافت كرد. این جایزه یكی از مهمترین رقابت‌ها برای خلاقیت و روح ابتكار در حوزه رسانه دیجیتال و هیبریدی است.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com



مطالب داغ سایر بخش ها:
انتقاد شدید بان کی مون از تحریم ایران
آش‌نذری 400 نفر را روانه بیمارستان‌ کرد!
ایران و مذاکرات آتی با 1+5
دختر 12ساله‌ از انیشتین‌سبقت‌گرفت!
آخرین نرخ انواع ارز در بازار/ جدول