تحلیلگران میگویند ساعت هوشمند اپل که در ماه آوریل با قیمت 349 دلار روانه بازار شد رقیب سرسختی برای ساعت‌های معمولی در این محدوده قیمت خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، ساعت هوشمند اپل میتواند به فروش برندهایی نظیر مایکل کورس که قیمت ساعتهای آن در محدوده 300 تا 500 دلار است لطمه بزند.

مایکل کورس کاهش 5.8 درصدی فروش خود را در سه ماهه چهارم سال از جمله کاهش فروش 6.7 درصدی در آمریکای شمالی گزارش کرده است.

موسسه بارکلی پاییز گذشته گزارش داد که به شدت نگران شرکت ساعت سازی فسیل است که برای چندین برند از جمله مایکل کورس، مارک جاکوب و بوربری ساعت تولید می‌کند.

تحلیلگران می‌گویند: ما نمی‌توانیم به آنچه که در حال تبدیل شدن به یک اختلال بزرگ در کل صنعت ساعت سازی جهان است بی تفاوت باشیم. نوآوری آینده در شرکت فسیل عمدتا به دلیل محصولات نوآورانه رقبای معتبری همچون اپل، سامسونگ و موتورولا به چالش کشیده خواهد شد.

فسیل به تنهایی نیز در حال کار روی فن آوری پوشیدنی خود به همراه شرکایی نظیر اینتل است اما تحلیلگران هشدار میدهند این شرکت برای کسب اعتبار در این بازار با رقبای سرسختی مواجه است.

تحلیلگران با اشاره به اپلیکیشن‌های ساعت‌های هوشمند، قابلیت پرداخت و دسترسی به ایمیل، متن و شبکه های اجتماعی می‌گویند: معتقدیم ساعت اپل فهرست تاثیرگذاری از امکانات را در اختیار کاربر قرار میدهد که یک ساعت کلاسیک هیچ یک را ندارد.

برایان سوزی استراتژیست اقتصادی میگوید ساعت اپل یک تهدید برای تمام شرکتهایی است که ساعتهایی در محدوده قیمت 300 تا 500 دلار تولید می‌کنند.

سوزی افزود: تطبیق پذیری ساعت اپل بوسیله بندهای مخلتف در واقع هر سبک ساعت را که کاربر دوست داشته باشد در اختیار وی می‌گذارد. از سوی دیگر امکانات این ساعت زندگی را برای کاربر آسان تر می‌کند. از نقطه نظر قیمت این ساعت یک تهدید برای تمام شرکتهایی است که ساعتهایی درمحدوده قیمت پایین تولید می‌کنند.

اما انتظار نمی‌رود دستگاه جدید اپل رقیب جدی برای بازار ساعت‌های لوکس که قیمت آنها از 3000 دلار به بالا قیمت است، باشد.

سوزی گفت: افرادی که ساعت‌های لوکس را می‌خرند در واقع آن را با نگاه سرمایه گذاری بلندمدت و به عنوان یک میراث خانوادگی خریداری می‌کنند. این دسته افراد هم یک ساعت اپل در دست می‌کنند و هم یک رولکس دارند.

منبع: ایسنا