مدل جدید رنو رونمایی شد
خودروساز فرانسوی رنو با هدف احیای حضور در بازار خودروهای سدان اروپا، مدل جدید تالیسمان را که جایگزین مدل لاگونا می‌شود، رونمایی کرد.

تالیسمان جایگزین مدل هشت ساله لاگونا می‌شود که هرگز به اهداف فروش نرسید. کارلوس قصن، مدیرعامل رنو در کنفرانسی در پاریس درباره مدل جدید این شرکت اظهار کرد: تالیسمان که بدنه پهن‌تری در مقایسه با مدلهای قبلی و امکانات الکترونیکی مانند تبلت کنترل خودرو و فناوری کمک به پارک و همچنین فضای داخلی بیشتری دارد، با مدلهای پاسات فولکس واگن و موندئوی فورد موتور رقابت خواهد کرد.

1436257126331_ax.jpg

این خودروساز فرانسوی در تلاش برای سودآوری بیشتر قصد دارد رنو را به یک برند سطح بالا ارتقا دهد و این تلاش شامل طراحی ظاهر شیک‌تر و فضای داخلی بیشتر است. رنو همچنین قصد دارد خودروهای اسپورت آلپین را پس از دو دهه بازگرداند.

اما این شرکت روی مدلهایی سرمایه گذاری می‌کند که این اواخر جذابیت کمتری داشته اند. طبق گزارش موسسه تحقیقاتی آی اچ اس اتوموتیو، خودروهای سدان از بازار خودروی اروپا در سال 2014 تنها 8.2 درصد سهم داشتند که کمتر از 17 درصد در سال 2000 بود. با رقابت از سوی خودروهای شاسی بلند و کامپکت که تقاضا برای خودروهای سدان را ضعیف کرده است، سهم این بخش در بازار خودرو احتمالا تا پایان دهه جاری به حدود یک درصد کاهش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اوج فروش مدل لاگونا در سال 2008 بود که 96 هزار دستگاه فروش کرد که شامل 89 هزار و 700 دستگاه در اروپا بود در حالیکه فروش این خودرو 190 هزار دستگاه در سال هدف گذاری شده بود. تقاضا برای لاگونا از آن زمان کاهش یافته و رنو در اروپا سال گذشته تنها 16 هزار و 34 دستگاه و در پنج ماه اول سال 2015 بیش از 5200 دستگاه فروخت.

تالیسمان در فرانسه تولید خواهد شد و قرار است فروش آن در اواخر سال جاری آغاز شود. این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در سپتامبر در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا