مراقب نسخه‌ جعلی واتس اپ باشید
نتایج یک تحقیق اخیر نشان می‌دهد که در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2015، 21 میلیون بدافزار جدید تولید شده است.

نتایج یک تحقیق اخیر نشان می‌دهد که در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2015، 21 میلیون بدافزار جدید تولید شده است.شرکت امنیت رایانه‌ی PandaLabs به‌تازگی تحقیقی را انجام داده است که نشان می‌دهد در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2015، 21 میلیون بدافزار جدید تولید شده است. این مقدار نشان‌دهنده‌ی تولید 230 هزار بدافزار در روز، 9 هزار و 500 بدافزار در ساعت، 160 بدافزار در دقیقه و حدود 3 بدافزار در ثانیه است.

بر اساس گزارش PandaLabs، اغلب بدافزارهای تولیدشده، تورجان هستند که حدود 72 درصد از کل بدافزارهای تولیدشده را تشکیل می‌دهند.

به گزارش PandaLabs، اغلب بدافزارهای جدید تولیدشده همان بدافزارهای قدیمی هستند با این تفاوت که هکرها برای دور زدن سامانه‌های امنیتی تغییرات اندکی در آنها بوجود آورده‌اند.

به گزارش PandaLabs بزرگ‌ترین قربانی این باج‌افزارها کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین هستند. کشورهای چین، ترکیه، پرو، روسیه و آرژانتین با بزرگ‌ترین هدف و قربانی این حملات هستند. در مقابل کشورهای اروپایی هدف کم‌ترین حملات قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش PandaLabs، در سه‌ماهه‌ی دوم سال 2015 شاهد رشد جرائم سایبری بوده‌ایم ازجمله رشد در باج‌افزارها و بدافزارها موبایلی.

در میان بدترین این حملات می‌توان به حمله‌ی باج‌افزار CrryptoLocker و نسخه‌ی جعلی واتس‌آپ به نام WhatsApp Trendy Blue اشاره کرد.

CrryptoLocker باج‌افزاری بود که از طریق فایل‌های World منتشر می‌شد و رایانه‌ها و شبکه‌ها را آلوده می‌کرد. WhatsApp Trendy Blue نیز نسخه‌ی تقلبی نرم‌افزار پیام‌رسان واتس‌آپ بود.

درباره‌ی Panda Security

Panda Security (با نام قبلی Panda Software) یک شرکت امنیت رایانه ‌است که در سال ۱۹۹۰ توسط مایکل اوری‌زاربارنا (Mikel Urizarbarrena) مدیرعامل سابق شرکت پاندا در شهر بیلبائو اسپانیا تأسیس شد. Panda Security درزمینه‌ی تولید نرم‌افزارهای امنیتی فعالیت می‌کند؛ نرم‌افزارهایی از قبیل، دیوار آتش، نرم‌افزارهای شناسایی‌کننده‌ی هرزنامه‌ها و جاسوس‌افزارها، فناوری‌های بازدارنده جرائم اینترنتی و دیگر ابزارهای امنیتی و مدیریت سیستم برای استفاده کاربران خانگی و تجاری.

منبع:سایبربان/ برترین ها