نور مرموز در آسمان آسیا + عکس
در روز ۸ اکتبر، پدیده‌ای اسرارآمیز در آسمان آسیا دیده شد. چندین جرم نقطه‌مانند که به همراه یک ابر درخشان در آسمان شب پرواز می‌کردند. اما این نور اسرارآمیز چه بوده است؟

معمای یک نور مرموز در آسمان آسیا 

جف دای که این پدیده را در آسمان صومعه گاندن در لهاسای تبت ، به تصویر کشید می‌گوید: این «یوفو» بخش‌های بسیاری داشت.وی می‌افزاید: در استان‌های سین‌کیانگ و تیانجین چین هم آن را دیدند. نمی‌دانم بشقاب پرنده بود یا موشک.به گفته تد مولچان کارشناس ماهواره‌ها، این یک موشک یا به عبارتی یک ماهواره جاسوسی بود. او توضیح می‌دهد: چیزی که دیده شد مربوط به پرتاب روز پنجشنبه NOSS 3-7 بود (یک جفت ماهواره دیده‌بانی متعلق به سازمان شناسایی ملی). خط راستی که در عکس جف دای دیده می‌شود از بخش بار موشک به جا مانده بود. رگه روشن بالایی هم مربوط به بخش Centaur موشک است که NOSS را در مدار ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتری‌اش جای داد.

مولچان می‌گوید: خط صاف در این عکس مربوط به Centaur است. رگه گسترده و ابر مانند هم از تخلیه سوخت Centaur که احتمالا اندکی پیش از گرفته‌شدن عکس کامل شده بوده، پدید آمده است.این ماهواره‌های جاسوسی اکنون در مدارند. آنها تازه‌ترین ماهواره‌هایی هستند که به سامانه دیده‌بانی اقیانوسی نیروی دریایی (NOSS) افزوده شده‌اند. ماهواره‌های NOSS که در یگان‌های دوتایی یا سه‌تایی به گرد زمین می‌چرخند، توسط نیروی دریایی آمریکا برای شناسایی سیگنال‌های راداری یا دیگر سیگنال‌های الکترونیکی که از کشتی‌ها گسیل می‌شود به کار می‌روند.

144472428trip_copy.jpg

 

منبع: ایسنا