سلامت قلب را با گوگل تجربه کنید
گوگل را همه در دنیای فناوری اطلاعات می‌شناسند اما این شرکت حالابا همکاری انجمن قلب آمریکا قصد آغاز پروژه‌ای ۵۰ میلیون دلاری برای یافتن راهکارهای جدید مقابله با بیماری‌های قلبی را دارد.

مبارزه گوگل با اصلی‌ترین قاتل انسان ها

شركت گوگل توجه خود را به سوی قلب انسان‌ها متمایل كرده‌است. گروه علوم زیستی گوگل كه محصول جانبی پیوستن گوگل به شركت آلفابت بوده‌است، با همكاری انجمن قلب آمریكا پروژه‌ای 50 میلیون دلاری را برای مقابله با بیماری‌های قلبی آغاز خواهد‌كرد. سهم 25 میلیون دلاری انجمن قلب آمریكا بزرگترین سرمایه‌گذاری روی یك پروژه در طول تاریخ این انجمن بوده‌است.

بیماری‌های قلبی اصلی‌ترین قاتل انسان‌ها در جهان به شمار می‌روند، مشكلی كه به گفته اندی كنراد مدیر اجرایی گروه علوم زیستی گوگل، آماده نوآوری‌های جدید و تفكر غیرمعمول و شورشی است و به كمی تحول نیاز دارد.

علاوه بر پشتیبانی مالی، گوگل از ابزارهای فناورانه‌ای مانند حسگرهای كنترل كننده سلامت انسان نیز در این پروژه بهره خواهد‌برد. كنراد می‌گوید گوگل به دنبال درمان است،‌اگرچه هیچ تضمینی برای موفقیت این پروژه وجود ندارد اما می‌توان برای رسیدن به موفقیت تلاش كرد.

با انتخاب مدیر پروژه‌ای متفاوت كه متناسب با مهارت‌ها و ایده‌هایش می‌تواند یك متخصص قلب، یك پرستار، و یا یك نوجوان از اهالی ویسكنزین باشد برای این پروژه، زمینه انجام مطالعات به شكلی متفاوت فراهم خواهد‌شد. به گفته رابرت هارینگتون رئیس دانشگده پزشكی دانشگاه هاروارد و عضو هیات مدیره انجمن قلب آمریكا، مطالعات سنتی تنها موجب بهبود تدریجی روند درمان بیماری‌های قلبی شده‌اند، اما آنچه ما به دنبال آن هستیم، انجام كاری انقلابی است.

منبع: روزنامه همشهری