معرفی اتومبیل سدان شرکت فیات+ عکس
شرکت خودروسازی فیات بعد از معرفی کامل پیکاپ "فول بک" در نمایشگاه بین المللی اتومبیل دبی، اقدام به معرفی اتومبیل سدان خود با نام "تیپو TIPO" کرد.

سدان تازه نفس فیات رونمایی شد +عکس

بعد از ارائه یک پیش نمایش، شرکت خودروسازی فیات بعد از معرفی کامل پیکاپ "فول بک" در نمایشگاه بین المللی اتومبیل دبی، اقدام به معرفی اتومبیل سدان خود با نام "تیپو TIPO" کرد.

برای تولید و عرضه این اتومبیل، شرکت خودروسازی فیات اعلام کرده که بیش از 40 کشور را در سراسر دنیا برای عرضه این محصول در مرحله اول زیر نظر گرفته است. تیپو، در اصل یک نسخه بهبود یافته از فیات Egea ترکیه‌ای است که با جلوپنجره مشبک بیضی شکل سابق خود، حالا به چراغ‌های جدید پیشانی، خطوط آیروینامیکی برجسته‌تر و... مجهز شده که در چهارجوبی 4.54 متری در طول، 1.78 متری در عرض و ارتفاع 1.48 متری اجرایی شده است.

698247_405.jpg

از داخل کابین هم تاکنون فیات تصویری منتشر نکرده است، ولی وعده صندلی‌هایی جدید با ارگونومی عالی و فضای پای بیشتر، یک سیستم سرگرمی اختیاری Uconnect با یک صفحه نمایشگری 5 اینچی و مجهز به ورودی‌های بلوتوث، آیپاد و AUX، دوربین دید عقب و دست آخر هم سیستم ناوبری TOMTOM را داده است.

 

در محدوده قدرتی فیات "تیپو" نیز براساس اطلاعات ارائه شده توسط فیات، چهار موتور مختلف در دسترس خواهند بود که بسته به بازار مصرف بر روی خودرو سوار می‌شوند که به ترتیب شامل یک موتور بنزینی 1.4 لیتری 95 اسب بخاری، یک پیشرانه 110 اسب بخاری 1.6 لیتری بنزینی، یک موتور توربودیزل 1.3 لیتری مولتی جت با حداکثر قدرتی 95 اسب بخاری و در آخر هم یک موتور 1.6 لیتری دیزلی مولتی جت 120 اسب بخاری می‌شود.

منبع: وب‌سایت خودرو بانک