علم بشقاب پرنده ها
بسیاری از مردم جهان معتقدند که اشیای پرنده ناشناسی که گه گاه در اسمان ظاهر میشوند مسافرانی از فضا هستند که به کره کوچک ما آمده و از آن بازدید میکنند و افرادی نیز این اشیا را به پروژه های سری هواوفضای دولت های جهان مربوط میدانند.

درباره بشقاب پرنده ها چه می دانید؟

علم یوفولوژی امروزه در تمام دنیا علمی بسیار بحث برانگیز و مرموز محسوب میشود. یوفولوژی علمی است که به مطالعه اشیای ناشناس پرنده که گاهی توسط شاهدان عینی در سراسر دنیا رویت میشود میپردازد و معمولا برخی گزارشات یوفولوژیست ها در مورد تحقیقاتشان توسط دولت ها محرمانه باقی میماند. در این بین افرادی نیز هستند که دست به انتشار تحقیقات سری و مرموز خود میزنند و و مردم را از پشت پرده ماجرا آگاه میکنند.

یوفو در اصل به معنای شی پرنده ناشناس است ولی در زبان عامیانه به معنی بشقاب پرنده شناخته شده است. بسیاری از مردم جهان معتقدند که اشیای پرنده ناشناسی که گه گاه در اسمان ظاهر میشوند مسافرانی از فضا هستند که به کره کوچک ما آمده و از آن بازدید میکنند و افرادی نیز این اشیا را به پروژه های سری هواوفضای دولت های جهان مربوط میدانند.

در این بین نظریات گوناگونی مانند فضا نوردان باستانی وجود دارد که ثابت میکنند موجودات فرازمینی از میلیون ها سال قبل در کنار انسان ها حضور دارند و گاهی به مدت کمی در کنار ما نیز زندگی کرده اند. اریک فون دانیکن یکی از یوفولوژیست های مشهور و نویسنده کتاب ارابه خدایان در مورد بسیاری از مشاهداتی که انسان در طول تاریخ تجربه کرده و نظریه فضا نوردان باستانی مطالبی را به خوبی در کتاب هایش بیان میکند و حتی گاهی بخاطر مطالب و عقایدش از سوی عده ای مورد آزار قرار گرفته است. وانستون فرید من یکی دیگر از مشهور ترین یوفولوژیست های جهان است که شروع به تحقیق و افشای حقایق در مورد حادثه رازول و سقوط بشقاب پرنده در رازول آمریکا نمود و در طی پیگیری های خود و پافشاری های زیاد توانسته بود با افرادی که این بشقاب پرنده و موجودات داخل آن را دیده بودند از نزدیک مصاحباتی داشته باشد و اطلاعات و جزئیات مصاحباتش را در اختیار عموم مرد بگذارد. یکی دیگر از افراد جنجال بر انگیز در مورد یوفو ها باب لازار است او کارمند سابق منطقه 51 در ایالات متحده آمریکا بود که ادعا میکرد در طی فعالیت های خود در آن پایگاه از نزدیک با موجودات فرازمینی برخورد داشته و شروع به افشای اسناد و مدارک موجود در این رابطه نمود و در طی این اقدامات با تحدید های شدید نیرو های امنیتی ایالات متحده مواجه شد.

علم یوفولوژی و مطالب مربوط به یوفو ها در ایران هنوز مانند سایر کشور های پیشرفته به خوبی شناخته نشده و مورد توجه قرار نگرفته است. هر چند گاهی علاقه به بحث بشقاب پرنده ها و موجودات فرازمینی در بین مردم و جوانان به خوبی دیده میشود ولی هیچگاه مطالب کافی در این رابطه در ایران ارائه نشده است حتی کتاب های بسیار کمی در این رابطه در ایران نوشته و یا ترجمه شده است. از مشهور ترین کتاب هایی که مورد بشقاب پرنده ها در ایران که توسط نویسندگان ایرانی نوشته شده است میتوان به اسرار فضانوردان باستانی نوشته محسن ایمانیان و کتاب مخفیگاه فوق سری بشقاب پرنده ها،منطقه 51 نوشته شاهین لطفی اشاره کرد و شاید تنها کتاب هایی با موضوع بشقاب پرنده ها باشند که توسط نویسندگان ایرانی نوشته شده اند و به طور عجیبی هیچ اطلاعات خاصی در مورد نویسندگان این کتاب ها در دست نیست. به علاوه این کتاب ها میتوان به چند کتاب خارجی نیز مانند اسرار بشقاب پرنده ها به ترجمه داریوش ادیب و ارابه خدایان به نویسندگی اریک فون دانیکن و ترجمه دکتر محمد علی نجفی نیز اشاره کرد.

گاهی نیز دیده میشود کارگردانان یا فیلمنامه نویسان ایرانی در قسمتی از فیلم های خود از موضوعات بشقاب پرنده و موجودات فضایی الهام میگیرند و گاها فیلم هایی بر این اساس تولید و پخش میشود که مردم را به فکر فرو میبرد که ایا به راستی موجودات فرازمینی وجود دارند یا یک شوخی بزرگ بیش نیست؟

به هر حال در تمام دنیا هستند کسانی که روزی پرده از راز این معمای بزرگ بردارند و انسان بداند که در این جهان بی انتها تنها نیست.  

 

منبع: ارسالی کاربران / شهرام مهدوی