تحویل غذا و نوشیدنی داغ با پهپاد
تحویل سریع غذا و نوشیدنی داغ با پهپاد به طور رسمی در آمریکا کلید خورد.

در را باز کن، پهپاد غذا آورده!

از این پس باید منتظر دریافت غذای سفارش داده شده به رستوران و فست فودها و حتی نوشیدنی از کافی شاپها نه از دست پیک موتوری بلکه از پهپادها بود.برای نخستین بار در تاریخ آمریکا و پس از آنکه سازمان هوانوردی فدرال این کشور مجوزهای لازم را صادر کرد، برند ارایه کننده مواد غذایی ۷-Eleven با همکاری شرکت Flirtey که در زمینه طراحی و ساخت پهپاد تبحر دارد از این فناوری برای تحویل سفارشات خود استفاده کرد.

در این سفارش ساندویچ مرغ، قهوه داغ و البته شیرینی ها و دونات در یک بسته بندی کامل سوار بر پهپاد شده و راهی آدرس سفارش دهنده شدند. این رویداد دیدنی در نوادای آمریکا اتفاق افتاد.

صاحبنظران این نوآوری را گامی بلند به سوی استفاده هرچه بیشتر از فناوریهای نوظهور در توسعه صنایع مختلف نظیر خدمات غذایی عنوان می کنند.

البته پیش از این تلاشهای برای استفاده از پهپادها برای تحویل مواد غذایی صورت گرفته اما تمامی آنها در حد ایده های مفهومی یا تلاشهای آزمایشی بوده است. حالا می توان گفت که پهپادها به طور رسمی وارد صنایع غذایی شده اند.

شرکت Flirtey همچنین در نظر دارد که از پهپادهای خود برای انتقال مواد غذایی و تجهیزات امدادی به نقاط دورافتاده جهان استفاده کند.

سازمان هوانوردی فدرال آمریکا به تازگی به روزرسانی هایی در قوانین خود اعمال کرده و این اجازه را به شرکتها و مؤسسات داده که از پهپادها برای توسعه خدمات خود استفاده کنند.

 

 

منبع : مهر