کلاشینکف های جدید وارد ایران شدند
ایران، سلاح کلاشنیکف‌ ۱۰۳ از روسیه خریداری کرده و این سلاح‌ها وارد کشور شد.

سلاح‌های جدید خریداری شده ایران از روسیه

ایران، سلاح کلاشنیکف‌ ۱۰۳ از روسیه خریداری کرده و این سلاح‌ها وارد کشور شد. سلاح‌های جدید خریداری شده ایران از روسیه برای به‌کارگیری در نیروهای مسلح، وارد کشور شد. این سلاح‌ها، شامل کلاشنیکف‌های 103 یا همان AK103  است که پس از ورود به کشور، در اختیار برخی یگان‌های نیروهای مسلح کشورمان نیز قرار گرفته است.

 

kelashinkof_863.jpg

 

AK103 یکی از مشهورترین و بهترین سلاح‌های خانواده کلاشنیکف است که از کالیبر 39*62. 7 mm  بهره می‌برد. وزن خالی این سلاح، 3 کیلو و 400 گرم است.

هم اکنون فقط 5 کشور، روسیه، هند، ونزوئلا، لیبی و نامیبیا جزو دارندگان رسمی این سلاح هستند. اخیرا نیز برخی تصاویر منتشره در فضای مجازی، نشان می‌دهد که تعدادی از نظامیان عربستان سعودی نیز این سلاح را در اختیار دارند.

AK103  آنقدر کارآمد است که در روسیه به عنوان تولیدکننده این سلاح، در نیروهای عملیات ویژه این کشور (Special Operations Forces) و همچنین در نیروهای ویژه پلیس روسیه (Special Police Groups) نیز به کار گرفته شده است.

وزن این سلاح کارآمد با خشاب خالی، حدود 3 کیلو و 600 گرم بوده و طول آن 943 میلی متر است. این سلاح، دارای خشاب 30 تیری بوده و نواخت تیر آن نیز، 600 گلوله در دقیقه است.

 

منبع:تسنیم