مواظب این فلش مموری باشید
Dark Purple یک فلش درایو مخرب است که از طریق یو اس بی وارد سیستم شده و باعث نابودی اطلاعات درایور ها و کل قطعات سخت افزاری می شود.

Dark Purple یک فلش درایو مخرب است 

 Dark Purple نوعی فلش ‌مموری مخرب است که می ‌تواند پس از اتصال کامپیوتر را به ‌آتش بکشد یا قطعات اصلی آن را بسوزاند. این قطعه توسط یک متخصص روس ساخته شده که علاقه زیادی به  حوزه سخت ‌افزار دارد.این فلش مموری مخرب بعد از اینکه انرژی الکتریکی ۲۲۰ ولت را از طریق درگاه یو ‌اس ‌بی دریافت کرد مثل یک ترانسفورماتور جریان مستقیم عمل می کند و در هر سیکل به وسیله چند خازن کوچک جریان خروجی را افزایش می ‌دهد. این دوره زمانی رفت و برگشت تا وقتی ادامه پیدا می کند که برد اصلی سیستم و قطعاتی که دارای دیود های TVS هستند به کلی از بین بروند.

اکثر قطعات اصلی نصب شده بر روی مادر برد از طریق کابل و یا سیم‌  کشی داخلی به یکدیگر وصل شده اند. به همین دلیل جریان بیش از حد به آن ها نیز آسیب وارد می کند. با توجه به اینکه این روزها فایروال‌ و آنتی ‌ویروس‌ های قدرتمندی بر روی گجت‌ های مختلف نصب است، از USB killer می ‌توان برای نابود کردن همه اطلاعات موجود بر روی دستگاه‌ های دارای درگاه یو ‌اس ‌بی با ضریب اطمینان ۱۰۰ درصد استفاده کرد.

 

 تولید انبوه USB killer باعث می شود که از این به بعد اگر به یک فلش ‌درایو ناشناس برخورد کردید صرف نظر از اطلاعات، آن را به حال خود رها کنید یا اینکه منتظر نابودی تمام قطعات سیستم تان شوید.

 

منبع: کلیک