ترامپ شرکت تویوتا تهدید کرد
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا که به زودی قدرت را به دست می‌گیرد، گروه خودروسازی تویوتا را تهدید کرد اگر مدل کرولا را به جای مکزیک در آمریکا تولید نکند، مجبور به پرداخت مالیات بسیار سنگینی خواهد بود.

ترامپ تویوتا را به خاطر تولید کرولا تهدید کرد!

به گزارش پدال،ترامپ در توئیتر خود نوشته است: تویوتا اعلام کرده که تأسیسات جدیدی در منطقه باجا (Baja) کشور مکزیک برای تولید کرولاهای بازار آمریکا احداث می‌کند. امکان ندارد! یا کارخانه خود را در آمریکا بسازید یا مالیات سنگینی برای واردات پرداخت کنید. البته کارخانه موردبحث ترامپ، درواقع در منطقه گوآناجوآتو (Guanajuato) مکزیک ساخته می‌شود. سال 2015 بود که تویوتا اعلام کرد بیش از یک میلیارد دلار سرمایه برای آن کنار گذاشته تا تولید کرولا را از 2019 آغاز کند. نهایتاً کلنگ احداث همین دو ماه پیش در نوامبر 2016 به زمین خورد و به‌منظور افزایش هرچه بیشتر تولید، امکانات لازم برای پلتفرم TNGA نیز برایش در نظر گرفته شد.

این خودروساز همان موقع (2015) در بیانیه‌ای اعلام کرد: احداث تأسیسات مذکور در مکزیک، هیچ‌گونه تأثیر منفی روی حجم تولید و اشتغال‌زایی در آمریکا نخواهد داشت. سرمایه‌گذاری مستقیم 21.9 میلیارد دلاری، 10 کارخانه، 1500 نمایندگی و 136,000 نفر نیروی کار، همه و همه ارائه خدمات درخور را تضمین می‌کند.

بلافاصله پس از انتشار توییت ترامپ، آکیو تویوتا (Akio Toyota) رئیس کمپانی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ (Bloomberg) گفت: بیانات وی موردتوجه قرار خواهد گرفت. این‌طور که پیداست ترامپ تصمیم دارد مالیاتی 35 درصدی برای خودروهای وارداتی از مکزیک اعمال کند. پس از جنرال موتورز و فورد، تویوتا سومین خودروسازی است که درگیر توییت‌های تندوتیز رئیس‌جمهور منتخب می‌شود. باید منتظر بود و دید آیا این وضعیت ادامه پیدا می‌کند و ترامپ کمپانی دیگری را مورد حمله قرار می‌دهد یا خیر!

 

منبع: پدال