اجرای قانون جدیدی در آلمان برای مبارزه با نفرت‌پراکنی در اینترنت
با شروع سال نو، آلمان قانون جدیدی موسوم به "نتز دی جی" NetzDG را برای مبارزه با اظهارات تنفرآمیز در شبکه‌های اجتماعی اجرایی کرده است  

این قانون در شبکه‌های اجتماعی از روز دوشنبه اول ژانویه اجرایی شده است

به گزارش دویچه وله، این قانون در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، توئیتر، گوگل، اسنپچت و اینستاگرام از روز دوشنبه اجرایی شده است. این قانون در راستای کاهش اظهارات تنفر آمیز و مطالب غیرقانونی در فضای اینترنت اجرا شده است.

از روز دوشنبه در صورت دریافت شکایت درمورد مطالبی مانند تهدید به خشونت، دعوت به حمله و یا اظهارات تنفرآمیز، آن مطلب در طول 24 ساعت باید حذف شود و یا اگر روند قانونی پیچیده‌تر باشد، این مدت زمان به مدت هفت روز به درازا خواهد کشید.

شرکت‌های اینترنتی موظف هستند که سالانه گزارشی درباره چگونگی حذف مطالب منتشر شده و دلایل آن ارائه کنند. اگر ضرب‌الاجل تعیین شده برای حذف مطالب غیرقانونی و خشونت آمیز نقض شود در این صورت شرکت‌های اینترنتی مجبور به پرداخت جریمه‌ای تا 50 میلیون یورو هستند و مردم می‌توانند نقض این قانون را به دفتر فدرال دادگستری آلمان گزارش دهند.

همچنین گوگل یک فرم آنلاین برای این مساله در نظر گرفته و توئیتر نیز در گزینه‌های خود بخشی برای گزارش مطالب غیرقانونی، خشونت آمیز و تنفر آمیز تحت این قانون در نظر گرفته است.

وزارت دادگستری آلمان فشارها بر شبکه‌های اجتماعی را از سال 2015 افزایش داده است. بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی مطالب نژادپرستانه و بیگانه هراسی به خصوص بعد از بحران پناهجویان منتشر می‌کنند.

اگرچه در ابتدا شبکه اجتماعی فیس‌بوک وعده داده بود که با این مشکل خود برخورد کند اما پس از گذشت مدت زمانی و افزایش مطالب خشونت آمیز در فضای مجازی وزارت دادگستری آلمان اعلام کرد که اجرای چنین قانونی لازم و ضروری است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir