استخر مجموعه ورزشی انقلاب که قبل از این میزبان بسیاری چهره‌های ورزشی و حتی سیاسی بود و به محل تصمیم‌گیری‌های مهمی تبدیل شده بود، پس از دو سال در انتظار بازگشایی است.
 
 
مهر:استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی انقلاب که با داشتن دو بخش مجزا ویژه مردان و زنان از پرطرفدارترین و پر رفت و آمدترین استخرهای کشور به حساب می‌آمد حدود دو دهه پیش به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و از همان زمان پذیرای افراد زیادی از قشرهای مختلف بود.

علاوه بر مردم عادی یا اقشار متمول که برای استفاده از این بخش مجموعه ورزشی انقلاب به آن مراجعه می‌کردند، بسیاری از چهره‎های سیاسی کشور هم مشتری ثابت این استخر بزرگ و سرپوشیده بودند که روزانه به آن سر زده و آن را محلی برای تفریح یا انجام مذاکرات و رایزنی‌های کاری خود انتخاب می‌کردند. از این حیث استخر مجموعه ورزشی انقلاب به عنوان یک استخر سیاسی شناخته شده بود.

با همه اینها فعالیت‌های استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی انقلاب که از پر رونق ترین بخش‌های این مجموعه بود در پایان سال 1388 به پایان رسید. طوریکه طی سال گذشته هیچ استفاده‎ای از آن نشد. تعطیلی استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی انقلاب در سرویس دهی سایر بخش‌ها هم خلا محسوسی ایجاد کرد. چون گروه‌هایی که مشتری سایر بخش‏ها بودند نیز پس از پرداختن به ورزش مورد نظر خود، بد نمی‌دیدند ساعتی را هم در آب باشند. با این حال مدیریت مجموعه ورزشی انقلاب تعطیلی استخر این مجموعه را به جا می‌داند.

پرویز حیدری که البته پیش از مدیریت وی استخر مجموعه ورزشی انقلاب با تعطیلی روبرو شده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: بحث بهداشت استخر و تاکیدات وزارت بهداشت یکی از دلایل تعطیلی استخر بود. اما دلیل مهم دیگر "هررفت" آب بود. طوریکه روزانه 8 تا 10 سانتی متر آب داخل زمین فرو می‌رفت!

وی تاکید کرد: با این شرایط احتمال اینکه جان افراد شناگر به خطر بیفتد، زیاد بود. بعد از آن مجموعه ورزشی انقلاب تمام اسناد مربوط به استخر و دلایل تعطیلی آن را بررسی کردم. به نظرم عاقلانه‌ترین تصمیم در مورد آن گرفته شده بود چون اگر از بینی کسی خون بیاید باید پاسخگو باشیم.


بازسازی استخر مجموعه ورزشی انقلاب به پایان کار نزدیک است



درهر صورت استخر مجموعه ورزشی انقلاب که ابعاد بین‎المللی هم دارد، تعطیل شد تا با یک بازسازی دوباره شرایط استاندارد برای استفاده را به دست آورد. مدت زمان تعطیلی استخر مشخص نبود اما به حدی طولانی شد که طی سال 89 و دو ماه گذشته از سال جاری به صورت راکد باقی ماند.

حیدری در این رابطه گفت: وقتی برای رسیدگی به مشکلات و بازسازی وارد عمل شدیم متوجه شدیم که شرایط فاجعه آمیزتر از حد تصور است. با این حال پس از بهره برداری از استخر روباز چهارفصل تمام هم و غم خود را روی این استخر گذاشتیم. با توجه به استانداردهای روز دنیا استخری آماده می‎کنیم که در خاورمیانه منحصر به فرد باشد.

در هر حال تعطیلی استخر مجموعه ورزشی انقلاب وارد دو سال شده است اما همچنان بلااستفاده است. هرچند که مدیریت مجموعه ورزشی انقلاب قول داده که استخر به همین زودی ها افتتاح خواهد شد. حیدری خاطرنشان کرد: 95 درصد از مراحل بازسازی انجام شده است. 5 درصد باقی مانده هم  به زودی تمام می‌شود. نیروهای ما شبانه روزی کار می‌کنند تا بتوانند برای فصل تابستان استخر را آماده کنند.

انعقاد قراردادها و انجام اقدامات لازم برای بازسازی استخر 4250 متری مجموعه ورزشی انقلاب از شهریورماه سال گذشته به طور رسمی آغاز شد و تا آنجا پیش رفته که برای خرید دستگاه کلرزنی و کابل هم کارهای لازم انجام شده است.

به گفته مدیریت مجموعه ورزشی انقلاب، استخر بازسازی شده این مجموعه فعلا در بخش بانوان به بهره‎بردای می‎رسد اما چگونگی استفاده از آن مشخص نیست. هیئت مدیره مجموعه در مورد استفاده از این استخر و چگونگی اختصاص سانس‎های آن به مردان و زنان تصمیم گیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این استخر با داشتن سه حوضچه روباز، روبسته و ویژه آب درمانی می‌تواند خدمات زیادی داشته باشد. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مسئول تامین اعتبارات بازسازی آن است اما مجموعه ورزشی انقلاب مسئولیت نظارت را عهده دار است. به طور حتم از مربیانی در این استخر استفاده خواهیم کرد که کارت مربیگری داشته باشند.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com
 
مطالب داغ اجتماعی:
راه بندان در یزد به خاطر رقص دختران در خیابان / پلیس 110 نرسید
کمپین یک میلیون ریش در فیس ‌بوک ! 
اقرار به تجاوز مجری صدای آمریکا به مجری دیگر+عکس
پاسخ جالب امام به یك مرجع كه گفت: این سریال، من پیرمرد را تحریك می كند!
خرید و فروش محصول جنسی در تهران+ عکس