نخستین نمایشگاه دائمی مد و لباس کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
 
 
واحد مرکزی خبر:وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه که شماری از نمایندگان دستگاه های فرهنگی و دست اندرکاران تولید و طراحی پوشاک حضور داشتند؛ تاکید کرد: باید نمونه های مطلوب پوشاک را در دسترس مردم قرار دهیم تا انتخاب پوشش بـــــــرای مردم راحت تر شود.
سید محمد حسینی همچنین گفت: در آغاز راه تبیین الگوهای مطلوب پوشش و لباس هستیم و دستگاه ها موظفند برنامه ای داشته باشند تا مدل ها و الگوهای خوبی به تولید و توزیع و در نهایت به مصرف کننده برسد.
 
وی افزود: در آغاز این راه نباید توقع کار صد درصد ایده آل و مطلوب داشت و قطعا در این مسیر مشکلات و نقاط ضعفی وجود دارد، بنابراین نقدها باید منصفانه باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره استفاده هنرمندان از لباس های عرضه شده در نمایشگاه اضافه کرد: باید در نمایشگاه های مد و لباس از هنرمندان بخواهیم که حضور پیدا کنند و دست اندرکاران در برنامه های تولیدی از لباس های ایرانی برای پوشش هنرمندان استفاده کنند.
 
حسینی گفت: در گذشته تعدادی از نمایشگاه های موقت در کشور دایر شده بود و نیاز به نمایشگاه دائم احساس می شد.
 
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی۲۶نهاد متولی و دارای تکالیف معینی در ساماندهی مد و پوشاک هستند.
 
آقای شاه آبادی افزود: برای تولید لباس برای جامعه شاداب و جوان و خلاق چیزی کم نداریم و دانشگاه های ما سال های متمادی در این زمینه فعال هستند.
 
وی اضافه کرد: دو نمایشگاه در سال۸۹، یک نمایشگاه چادر در ماه مبارک رمضان، یک نمایشگاه مانتو آبان گذشته برگزار شد و این نیاز و ظرفیت حس می شد که نمایشگاه دائمی برای تولیدکنندگان و طراحان پوشاک و لباس برپا شود.
 
در این مراسم همچنین از نرم افزار نمایشگاه دائمی مد ولباس اسلامی ایران رونمایی و اعلام شد سال آینده «خانه طراحان» افتتاح می شود.
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:iribnews.ir