رئیس فرهنگسرای خانواده وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: مسائل جنسی عامل اصلی ‪ ۶۰‬درصد از طلاق‌های صورت گرفته در ایران است

 

حامد سلیمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود:‪۷۱درصد از زوج‌های جوان تهرانی نیز اطلاعات جنسی خود را از طریق مطالعه شخصی دریافت می‌كنند.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده تنها سه درصد از زوج‌های جوان تهرانی از طریق والدین خود اطلاعاتی در این‌باره بدست آورده اند.

سلیمانی اضافه كرد: متاسفانه به زوجهای جوان آموزش خاصی درباره بهداشت جنسی ارائه نمی‌شود و هیچ نهادی تا به حال متولی این امر نبوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود بیشتر زوجهای جوان تهرانی نسبت به آگاهیهایی كه در مورد مسائل جنسی دارند دچار توهم هستند و میزان اطلاعات آنها در این‌باره از حد متوسط هم پایین تر است.

وی با اشاره به اینكه از سال ‪ ۸۵برای اولین بار فرهنگسرای خانواده به طور جدی بحث آموزش جنسی زوجهای جوان را مطرح كرد، گفت: در ایران تنها در زمان گرفتن آزمایشهای اولیه برای ازدواج جلسه‌ای كوتاه برای زوجین درباره مسائل جنسی گذاشته می‌شود كه بسیار محدود و بدون استفاده است.

رئیس فرهنگسرای خانواده افزود: بر اساس این طرح از سال ‪ ۸۵تا به حال حدود هفت هزار زوج جوان تحت آموزش آگاهی‌های جنسی طی دوره‌های ‪ ۲۴ساعته قرار گرفته‌اند كه بعد از اتمام این دوره ‪ ۹۹درصد آنها احساس رضایتمندی داشته اند.

سلیمانی از برگزاری نخستین هفته فرهنگی خانواده‌های تهرانی از تاریخ سی ام آذر تا پنج دی ماه جاری خبر داد و گقت: به منظور بزرگداشت روز خانواده كارگاه‌های مختلفی از سی ام آذر تا پنج دی ماه در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینكه كارگاه آموزش قبل از ازدواج روز ‪ ۳۰آذر ماه با حضور حجت‌الاسلام مخبر برگزار می‌شود، اظهار داشت: مثلث‌سازی در خانواده، ارتباط موثر با خانواده همسر، بررسی نشریات خانواده، ازدواج، خانواده سنتی، خانواده مدرن و فراغت در خانواده عناوین كارگاه‌هایی است كه از یكم تا سوم دی ماه در این فرهنگسرا برگزار می‌شود.

سلیمانی با اشاره به كارگاه‌هایی كه در روزهای چهارم و پنجم برگزارمی شود ، اظهار داشت: خط قرمز ها، بهداشت جنسی و روانی، طلاق عاطفی از دیگر كارگاه‌های است در این دو روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینكه روز ملی خانواده (روز مباهله برابر با ‪ ۲۵ذی الحجه) از دو سال پیش به صورت رسمی وارد تقویم شد، گفت: روز ملی خانواده بهانه ای شد برای اینكه فرهنگسرای خانواده با توجه به هویت نام خود بیشتر و به صورت ویژه به مسایل خانواده بپردازد.

سلیمانی با بیان اینكه برنامه‌های فرهنگسرا به سه بخش تقسیم می‌شود، اظهار داشت: بخش اول، فعالیت‌های عمومی فرهنگسر است كه به برگزاری كلاس های آموزشی، جشن‌ها و همایش‌ها در مناسبت‌های خاص است و بخش دوم نیز كه شامل فعالیت‌های هویتی است به صورت تخصصی در رابطه با خانواده صورت می گیرد.

به گفته سلیمانی، تهیه و عرضه محصولات فرهنگی، بخش دیگر فعالیت‌های فرهنگسرا است.
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران