یکی از مراجع عظام تقلید قم گفت: در آینده برگزاری انتخابات را در پیش داریم و نباید ما به سمتی برویم که در مجالس عزای امام حسین(ع) به نفع کاندیدای خاصی استفاده شود.

 

به گزارش مهر در قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با مداحان شرکت کننده در همایش مداحان کشور با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهور گفت: نباید مجالس عزاداری ما به مجالس سیاسی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در آینده برگزاری انتخابات را در پیش داریم و نباید ما به سمتی برویم که در مجالس عزای امام حسین (ع) به نفع کاندیدای خاصی استفاده شود.

این مرجع تقلید خطاب به مداحان اهل بیت (ع) گفت: مداحان باید در انتخاب اشعار خود نهایت دقت را داشته باشند و به گونه ای باشد که در بیان روایات نیز از روایتهای صحیح و معتبر استفاده نمایند.

وی اظهار داشت: مداحان همواره باید تحت پوشش دوره‌های آموزشی مختلف قرار گیرند و آموزش مداحان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

آیت الله مکارم شیرازی مداحان را خادمان اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: مداحان زنده‌کنندگان آثار شهیدان هستند و در جامعه از جایگاه والایی برخوردارند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به تلاشهای دشمن در خصوص ضربه زدن به اسلام اشاره کرد و گفت: دشمنان امروزه اسلام را هدف قرار داده اند که باید هوشیار بود و اجازه چنین کاری را به دشمن نداد.

وی افزود: نباید هیچگونه انحرافی در مجالس عزاداری به وجود آید.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com