اين مفتی عربستان گفت: در زمان پيشرفت تكنولوژی، دليلی ندارد كه بر فعاليت سينما و رانندگی زنان نظارت شود و برای آن قوانين وضع كنند، بلكه مردم بايد آزاد باشند كه بنا بر آنچه می‌خواهند، رفتار كنند.

 

«عبدالله بن بخیت»، نویسنده و مفتی افراطی عربستان سعودی در گفت‌وگو با كانال ماهواره‌ای «العربیه» اظهار داشت: زمان امر به معروف و نهی از منكر در عربستان سعودی به پایان رسیده و به تاریخ پیوسته است.

او افزود : در زمان پیشرفت تكنولوژی، دلیلی ندارد كه بر فعالیت سینما و رانندگی زنان نظارت شود و برای آن قوانین وضع كنند، بلكه مردم باید آزاد باشند كه بنا بر آنچه می‌خواهند، رفتار كنند.

بخیت، یكی از دلایل ترس مردم از دولت را هیأت امر به معروف و نهی از منكر عربستان خواند و ادامه داد: یكی از دلایل مجرد ماندن جوانان نیز در عربستان، این هیأت است؛ به چه دلیل باید یك میلیون و پانصد هزار مجرد در كشور داشته باشیم؟

گفتنی است، یكی از اركان مذهبی بانفوذ در عربستان كه وظیفه كنترل ناهنجاری‌های اجتماعی و مذهبی را بر عهده دارد، هیأت امر به معروف و نهی از منكر است و این هیأت در مراسم مذهبی به ویژه هنگام حج در پوشش امر به معروف، مزاحمت‌های فراوانی برای حجاج فراهم می‌كند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
 
www.seemorgh.com/news
 
منبع:tabnak.ir