مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست از پیشنهاد شهرداری برای اعمال محدودیتها و تعطیلی مدارس در شرایط تشدید آلودگی هوا به صورت منطقه ای خبر داد.


مهندس محمدهادی حیدرزاده در پایان جلسه صبح امروز کمیته آلودگی هوا به مهر گفت: با توجه به اینکه شرایط آلودگی هوا در همه نقاط شهر تهران یکسان نیست شهرداری پیشنهاد داد اعمال محدودیتها و تعطیلی مدارس شهر تهران بر اساس میزان آلودگی هوا در هر منطقه صورت بگیرد.

وی به وقوع وضعیت اضطرار در منطقه قلهک و آزادی اشاره کرد و افزود: قطعا آلودگی در این دو منطقه با مناطق دیگر متفاوت بوده و می توان پیشنهاد داد آموزش و پرورش به صورت منطقه ای برای تعطیلی مدارس اقدام کند.

حیدرزاده همچنین به پیشنهاد شهرداری تهران برای تغییر ساعت کار ادارات و مدارس اشاره کرد و گفت: پیشنهاد ما این بود که کارخانجات و مراکز نظامی ساعت 5/6 صبح، ادارات و سازمانهای دولتی 5/7 ، مدارس و دانشگاهها 5/8 و کسبه و بازار نیز بین 5/9 تا 10 در محل کار خود حاضر شوند.

مشاور شهردار تهران در امور محیط زیست به مهلت دو هفته ای استانداری برای بررسی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: قرار بعد از پایان این مهلت تصمیمگیری در این زمینه از سوی دولت اعلام شود.

وی از فرماندهی راهور تهران بزرگ برای برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی تقدیر و تشکر کرد و گفت: در حال حاضر 100 درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی تهران تکمیل شده اما این آمادگی را داریم که در دو یا سه شیفت این مراکز به ارائه خدمات معاینه فنی خودروها بپردازند.
 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news