احتمال انتقال سرطان پروستات از طریق جنسی
محققان آمریکایی مدعی هستند که سرطان پروستات از طریق یک نوع شایع عفونت جنسی قابل انتقال است.
 محققان دانشگاه کالیفرنیا در هنگام بررسی سلول‌های سرطان انسانی در آزمایشگاه دریافتند، عفونت جنسی تریکومونا از رشد سرطان در بدن حمایت می‌کند.تریکومونا یا تریکومونیازیس (trichomoniasis) متداول‌ترین عفونت قابل انتقال از طریق جنسی است که 275 میلیون نفر از مردم جهان به آن مبتلا هستند؛ این عفونت در مردان با سوزش ادرار و در زنان با درد واژن همراه است، اما در نیمی از افراد این عفونت با هیچ نشانه‌ای همراه نیست.

در این مطالعه، نقش عفونت قابل انتقال از طریق جنسی (STI) در افزایش آسیب‌پذیری مردان نسبت به سرطان مورد بررسی قرار گرفت.

این مطالعه در ادامه تحقیقات محققان دانشکده پزشکی هاروارد در سال 2009 صورت گرفت که نشان می‌داد، یک چهارم مردان مبتلا به سرطان پروستات دارای نشانه‌هایی از عفونت تریکومونا هستند.

انگل مسئول ایجاد عفونت تریکومونا – تریکوموناس واژینالیس – پروتئینی تولید می‌کند که به رشد و پیشرفت سلول‌های سرطان پروستات در بدن منجر می‌شود.

این مطالعه در شرایط آزمایشگاهی انجام شده و هنوز شواهد قطعی بر روی بیماران که ارتباط مستقیم بین سرطان پروستات و این عفونت قابل انتقال از طریق جنسی را نشان دهد، بدست نیامده است؛ محققان مرکز سرطان انگلیس معتقدند، بسیار زود است که سرطان پروستات به فهرست سرطان‌های ایجاد شده توسط عفونت‌ها اضافه شود و در این زمینه مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

نتایج این مطالعه در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب پیشنهادی :
تأثیر سزارین بر تغییر شکل انسان آینده!
دیدار روحانی با پوتین + عکس
کبرای یک و نیم متری در پارکینگ خانه مسکونی+عکس
درآمد ایرانیان پس از یارانه چه تغییری کرده است؟
ناگفته های از چگونگی آزادی مرزبانان